Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
En vild gissning!
Det är lite svårt att se men jag gissar på någonstans i norra skandinavien, och att bilden är tagen på vintern.
gmg; sa:nu tror jag att det sitter! var ær detta!
Det är lite svårt att se men jag gissar på någonstans i norra skandinavien, och att bilden är tagen på vintern.
Har sett på bilden och den ær ju omøjlig om man inte har varit dær nær bilden blev tagen men hær var det: Halling skarvet eller rættare sagt skarveranden. ligger 9 km nv om geilo i norge. kanon fin offpist om man orkar gå dit. inga turister!
bilden ær tagen i mars/april 2006.
men den andra bilden då. massa fjæll och snø.
robert
bilden ær tagen i mars/april 2006.
men den andra bilden då. massa fjæll och snø.
robert
Re: danhas bild
Fantastiskt! Jag misstänkte att det skulle vara lätt att lista ut att bilden föreställer Tärnasjön, men att du skulle lista ut att den var tagen från en helikopter och till och med var helikoptern befann sig var helt klart över mina förväntningar.
Bilden togs under en flygning från Hemavan till Ammarnäs då jag och mina vandrarkompisar tog den sista etappen i vår vandring av Kungsleden. Det blev en hel del vackra vyer från lyften, som den här:
Någon annan som har en klurig bild att lägga upp?
npeter; sa:Jag tror att Daniels bild föreställer Tärnasjön. Men jag kan inte riktigt begripa varifrån den är tagen. Kan det vara från en helikopter ovanför Forsavan?
Fantastiskt! Jag misstänkte att det skulle vara lätt att lista ut att bilden föreställer Tärnasjön, men att du skulle lista ut att den var tagen från en helikopter och till och med var helikoptern befann sig var helt klart över mina förväntningar.
Bilden togs under en flygning från Hemavan till Ammarnäs då jag och mina vandrarkompisar tog den sista etappen i vår vandring av Kungsleden. Det blev en hel del vackra vyer från lyften, som den här:
Någon annan som har en klurig bild att lägga upp?
gmg; sa:ett tips: ikke i norden.
robert
Gissar på Mont Blanc-området i närheten av Mont Dolent?
Re: Re: danhas bild och en ny
Plötsligt händer det!
Helikoptern var en ren chansning.
Här kommer en ny bild. Den borde inte vara alltför svår. (Det var en fantastisk morgon! Ett riktigt Velvia-moment!)
danha; sa:Fantastiskt! Jag misstänkte att det skulle vara lätt att lista ut att bilden föreställer Tärnasjön, men att du skulle lista ut att den var tagen från en helikopter och till och med var helikoptern befann sig var helt klart över mina förväntningar.
Plötsligt händer det!
Helikoptern var en ren chansning.
Här kommer en ny bild. Den borde inte vara alltför svår. (Det var en fantastisk morgon! Ett riktigt Velvia-moment!)
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg