Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
mellpat; sa:Alldeles utmärkt gissning. Stora höktoppen (nordväggen) i mitten och Mårmapakte till höger.
Okej, tredje försöket gillt.
Finns bara en led på den väggen? Är det då leden som går i rännan upp till kammen mellan Mårmapakte och Stora hök? (Den som verkar användas vid vinterturer.) Har bara läst lite grand om Mårma, men förhoppningsvis går nästa vandring förbi där.
Ny bild
Jag lägger ut en ny bild, hoppas att fler hittar tillbaka till tråden, även om jag och Ingemar säkert kan snacka fjällbilder länge.
Nu är vi inte på en fjälltopp:
Jag lägger ut en ny bild, hoppas att fler hittar tillbaka till tråden, även om jag och Ingemar säkert kan snacka fjällbilder länge.
Re: Ny bild
Ok, nu tänker jag spekulera hejvilt här. Tankarna går till Vindelfjällen, eftersom AC2:an pryds av ryttare bland lågfjäll. Den bilden är tagen vid Syterstugan, vilket denna mycket väl också skulle kunna vara. Så i närheten av Syterstugan är min gissning.
millimeter; sa:Jag lägger ut en ny bild, hoppas att fler hittar tillbaka till tråden, även om jag och Ingemar säkert kan snacka fjällbilder länge.
Ok, nu tänker jag spekulera hejvilt här. Tankarna går till Vindelfjällen, eftersom AC2:an pryds av ryttare bland lågfjäll. Den bilden är tagen vid Syterstugan, vilket denna mycket väl också skulle kunna vara. Så i närheten av Syterstugan är min gissning.
Re: Re: Ny bild
Tyvärr! Det är fel. Men jag gillar det rationella angreppssättet.
Jag avvaktar med eventuella ledtrådar.
tjonsson; sa:Ok, nu tänker jag spekulera hejvilt här. Tankarna går till Vindelfjällen, eftersom AC2:an pryds av ryttare bland lågfjäll. Den bilden är tagen vid Syterstugan, vilket denna mycket väl också skulle kunna vara. Så i närheten av Syterstugan är min gissning.
Tyvärr! Det är fel. Men jag gillar det rationella angreppssättet.
Jag avvaktar med eventuella ledtrådar.
Gissar på Dovrefjäll i Norge för därifrån är mitt starkaste minne av hästar i fjällen. Vi var på väg tillbaka mot landsvägen från Snöhetta och Larstind då plötsligt en flock lösgående hästar kom springandes från ett par hundra meter bort. Dom fortsatte något tiotal meter förbi och började sedan åter beta utan att bry sig om oss. Strax såg vi en myskoxtjur lite längre bort och åt sidan och som vi blivit varnade för. Vi tolkade det som att hästarna såg faran och kom och ställde sig emellan och gav skydd.
Ja, den leden är det. Peter Ask och kompisar har använt den. http://www2.ess.slu.se/peterask/fri/Alp/Hok/Hokmain.htm
millimeter; sa:Finns bara en led på den väggen? Är det då leden som går i rännan upp till kammen mellan Mårmapakte och Stora hök?
Ja, den leden är det. Peter Ask och kompisar har använt den. http://www2.ess.slu.se/peterask/fri/Alp/Hok/Hokmain.htm
mellpat; sa:Gissar på Dovrefjäll i Norge för därifrån är mitt starkaste minne av hästar i fjällen.
Nä, det är i Sverige. Som bilden antyder så går här organiserade hästturer till fjälls. Bilden är enligt skyltning tagen exakt mitt mellan två fjällstationer/stugor, om det kan hjälpa.
Thures 5:a
En bild över en fjälldal. Var är den tagen och vad heter fjälldalen?
http://farm1.static.flickr.com/245/452989926_4e10b3733b_b.jpg
Thure
En bild över en fjälldal. Var är den tagen och vad heter fjälldalen?
http://farm1.static.flickr.com/245/452989926_4e10b3733b_b.jpg
Thure
Re: Jämtlandsfjällen?
Nära, men inte riktigt rätt. Jag tror inte någon gissar rätt på platsen, så jag ger svaret nu. Bilden är tagen vid rastskyddet Hulke mitt mellan Gåsen och Helags.
thureb; sa:Gissar på halvvägs Storulvån Blåhammaren.
Thure
Nära, men inte riktigt rätt. Jag tror inte någon gissar rätt på platsen, så jag ger svaret nu. Bilden är tagen vid rastskyddet Hulke mitt mellan Gåsen och Helags.
Thures 5:a
Ett par tre dagsmarscher därifrån.
Thure
dave1; sa:Thure: Det skulle kunna vara Rautas?
Ett par tre dagsmarscher därifrån.
Thure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg