Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Fotot är taget mot sydväst
Hej!
Min första tanke var att du stod på Darfallahku och plåtade åt Skartoaivihållet till, men det passade inte riktigt vare sig med bakgrunden eller "mellangrunden". Men nu kom jag på att vi kanske ska flytta oss ett par mil österut!
Så nu skulle jag tro att du tagit stigen upp från Pirttivuopio, mellan Årosjokk och Nikkaluokta, och att du slagit läger ungefär vid Vouhppevardu. Ravinen i mitten i bildens bakgrund är då Stallegorsa och berget som tittar fram ur dimman från höger är Kakinjunnje. Kan det stämma, tro?
häpp / Filiokus
Jag får ge dig Filiokus rätt.
Vi steg av bussen där stigen börjar upp i Vistasvággi. Där finns ett fyrhjulingsspår rakt norrut till en renvaktarstuga som vi gick (tipset hämtat från LRC:s hemsida, tack för det!). Sedan slog vi läger vid Guhppusgorsa och kunde se Nikkaluokta bland annat.
Så nu är det din tur!
Vi steg av bussen där stigen börjar upp i Vistasvággi. Där finns ett fyrhjulingsspår rakt norrut till en renvaktarstuga som vi gick (tipset hämtat från LRC:s hemsida, tack för det!). Sedan slog vi läger vid Guhppusgorsa och kunde se Nikkaluokta bland annat.
Så nu är det din tur!
Jag får ge dig Filiokus rätt.
Så nu är det din tur!
Okej, då kör vi en bild till! Vad ser vi och varifrån är fotot taget?7
/ F
Bilagor
Tarfalatjåkka mitt i bild.. Bilden borde vara tagen i närheten av renvaktarstugan..?
Tarfalatjåkka mitt i bild.. Bilden borde vara tagen i närheten av renvaktarstugan..?
20 minuter från fråga till korrekt svar. Här går det undan, minsann!
/ F
Jag har desvärre inte någon värst klurig bild i på lager då jag inte är hemma så jag överlämnar åt den som känner sig manad!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg