Gissa position

Det där var en tokgissning, men Kalle brukar ibland knyta ihop sina bilder med tidigare frågeställningar, det var det som ledde mej i den riktningen.
Nästa bild : Videt dominerar men det finns andra vedartade växter runt tältet, kan man kalla tältplatsen gaska gaskkasah? eller något i den stilen...

Och var ligger den?

/Hans
 

Bilagor

  • utsid gaskkas.JPG
    utsid gaskkas.JPG
    148.2 KB · Visningar: 467
Nästa bild : Videt dominerar men det finns andra vedartade växter runt tältet, kan man kalla tältplatsen gaska gaskkasah? eller något i den stilen...

Och var ligger den?

/Hans

Hej!

Dags att kicka lite liv i tråden. Jag drar till med att vi befinner oss i Sarek, så får vi se vad det leder till.

/ F
 
blev så tagen av naturkrafterna i Japan så jag höll på glömma bort att bevaka detta.
Filip har börjat i rätt riktning.

/Hans
 
Hej!

Kombinationen av de ganska högresta bergen, som ligger på rad sådär, och sjön som skymtar nere till höger får mig att tro att du tältar ovanför Alkavare kapell och vi ser in i Alkavagge.

häpp / Filiokus
 
Rätt svar!
fast tältplatsen är en liten bit längs sjöstranden, inte långt från den plats där gruvhistoria skrevs för ca 340 år sedan.

/Hans
 
Hej!

Det var riktigt lurigt med sjöglimten, men till slut var det också det som fick mig in på rätt spår. Nu till en väldigt vacker utsikt. Fint väder var det också. Vad ser vi och varifrån är foto taget? Hoppas att det inte är alldeles för lätt, men vad vet jag?

/ Filiokus
 

Bilagor

  • S6301208.jpg
    S6301208.jpg
    91.8 KB · Visningar: 386
Jag tror du är på väg upp från Singivagge längs Durlings led i den namnlösa dalen precis norr om Singivagge. Kan det vara Rusjka och Stuor Rusjka vi ser?

Peter P.
 
Jag tror du är på väg upp från Singivagge längs Durlings led i den namnlösa dalen precis norr om Singivagge. Kan det vara Rusjka och Stuor Rusjka vi ser?

Peter P.

Hej!

Nej, det är inte korrekt. Men visst finns det vissa likheter med Stuor Russka, som den lilla glaciären strax nedanför toppen t ex. Berget på bilden är dock dryga hundratalet meter lägre.

/ F
 
OK, dundergissning, berget med glaciären är Alatjåhkkå och fotot är taget på väg ner från Jiegnavagge?

Peter P.
 
Oj!

Skam den som ger sig! Har vandrat längs Tjågnårisjåhka en gång men vädret var inte det bästa. Med lite minnen av ganska snälla, vidsträckta fjäll längs Sareks västkant och eniro och ledtrådar så.........

Ny bild, vad ser vi och var är det fotat?

Peter P.
 

Bilagor

  • P1070521_2.jpg
    P1070521_2.jpg
    33.5 KB · Visningar: 310
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg