Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ja vad ska man gissa på?
Älesätno, där Vierrujokka flyter ut kanske..? Där vid den där plana strömkäglan där.. Men jag tycker det ser för skralt ut med vatten för den platsen...
Älesätno, där Vierrujokka flyter ut kanske..? Där vid den där plana strömkäglan där.. Men jag tycker det ser för skralt ut med vatten för den platsen...
Jag tror att Kalle är kvar hemma i Jamtland och att vi ser Gråsjöåns sammanflöde med Vålån.
Det är jag och det gör vi. Bilden tagen från Gråsjöfjällets norra utlöpare på ca 1140 meters höjd samma varma sommar som ovan.
Det där stämmer bättre
Vi var uppe en sväng på toppen och irrade runt ett tag i dimman. Däruppe är det en gigantisk platt grusplatå som inte är helt lättorienterad med 100m sikt, man får lita helt till kompassen. På vägen ner satte vi oss i backen för att pusta ut då plötsligt molntaket höjde sig hundra meter och förvandlade dimman till milsvid utsikt ner över Rapaälven och ut mot Ivarlahko. Det var nästan tur att man satt ner just då för effekten av scenföändringen var alldeles hisnande. Detta var min första tur till lapplandsfjällen och Sarek - den gav mersmak!!!
Vi var uppe en sväng på toppen och irrade runt ett tag i dimman. Däruppe är det en gigantisk platt grusplatå som inte är helt lättorienterad med 100m sikt, man får lita helt till kompassen. På vägen ner satte vi oss i backen för att pusta ut då plötsligt molntaket höjde sig hundra meter och förvandlade dimman till milsvid utsikt ner över Rapaälven och ut mot Ivarlahko. Det var nästan tur att man satt ner just då för effekten av scenföändringen var alldeles hisnande. Detta var min första tur till lapplandsfjällen och Sarek - den gav mersmak!!!
Hej!
Kan det vara så att vi ser Snarapbakti från Tjålmeåive? Jag får lite vibbar av gränstrakter/Unna Allakas och tror att vi ser västerut ungefär.
häpp / Filiokus
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg