Gissa position

Det stämmer precis det, inte så förfärligt långt från Arajavvre, men ändå ett helt annat ställe.
Och det är alltså Sallohaures västände som syns i bakgrunden
 

avslutad210712

Gäst
Har ingen karta på datorn så jag har inget namn men påminner om "slätten" norr om Hukejaure sett från södra änden och norrut. Dvs på västra sidan om Sälka
 
Jag tycker det här liknar de stora gräsplatåerna i norra Härjedalen, men kan inte speca någon särskild plats.

/Hans

Det har du rätt i, lite andra konturer på fjällen så kunde det t.ex. vara mellan Klinken och Fältjägarn.
Men så lätt kommer du inte undan den här gången Hans, längre norrut ska vi.

Calle
 
Trakterna kring Stekenjokk eller dylikt? Eller någon annanstans mellan Norrbotten och Härjedalen?

För övrigt var den där kartsidan trevlig, på högsta inzoomning visas fjällkartan. Den har övertag gentemot google maps (naturligtvis bättre höjdkurvor) och länskartor online (fjällkartan istället för terrängkartan, mjukare inzoomning och scrollning, är snabbare, och laddar inte om varje gång man klickar i renderingsfönstret).
 
Trakterna kring Stekenjokk eller dylikt? Eller någon annanstans mellan Norrbotten och Härjedalen?
Man kan säga att du är på rätt väg, men jag vill ha lite mer precis angivelse ;)

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg