Gissa position

Jag har letat efter hammare på kartan efter redskapsledtråden men inte hittat något som passar. Nu dyker det plötsligt upp en sax på kartan! Jag chansar på att fotot är från nordost om Saxfjället strax öster om utloppet från Ransaren.
 
Där satt den. Ån på båda bilderna är Saxån. På den första bilden syns mycket riktigt Saxfjället och Rainesfjället. På den andra bilden bl.a. Stihke och Fjällfjällen.

Calle
 
Riktigt mitt i prick blev det ju inte. Jag hade tänkt korrigera min första gissning lite söderut till Saxån och då hade det ju blivit rätt. Här kommer en ny bild. Från vilken topp är denna bild tagen? Kanske för lätt när man får sjöarnas hela konturer?
 

Bilagor

  • 013.jpg
    013.jpg
    49 KB · Visningar: 503
Riktigt så lätt var det inte.
Jag tror du plåtat från Suvlåjvvie och det man ser är bl.a. tjärnen 827, Tjeärruo i vänster kant, Ravrrajavrrie och lite av Stor-Tjulträsket.

Calle
 
Helt korrekt! Till och med stavningen blev riktig - jag kollade på kartan. Jag lever kvar i det gamla och kallar fortfarande toppen Sulåive.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg