Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
avslutad210712
Gäst
Har ingen karta på datorn så jag har inget namn men påminner om "slätten" norr om Hukejaure sett från södra änden och norrut. Dvs på västra sidan om Sälka
Jag tycker det här liknar de stora gräsplatåerna i norra Härjedalen, men kan inte speca någon särskild plats.
/Hans
Det har du rätt i, lite andra konturer på fjällen så kunde det t.ex. vara mellan Klinken och Fältjägarn.
Men så lätt kommer du inte undan den här gången Hans, längre norrut ska vi.
Calle
Klicka dig in på rätt område, http://www.geodataonline.no/inatur/website_se/Kart.aspxHar ingen karta på datorn så jag har inget namn men påminner om "slätten" norr om Hukejaure sett från södra änden och norrut. Dvs på västra sidan om Sälka
Kanonsida!
Trakterna kring Stekenjokk eller dylikt? Eller någon annanstans mellan Norrbotten och Härjedalen?
För övrigt var den där kartsidan trevlig, på högsta inzoomning visas fjällkartan. Den har övertag gentemot google maps (naturligtvis bättre höjdkurvor) och länskartor online (fjällkartan istället för terrängkartan, mjukare inzoomning och scrollning, är snabbare, och laddar inte om varje gång man klickar i renderingsfönstret).
För övrigt var den där kartsidan trevlig, på högsta inzoomning visas fjällkartan. Den har övertag gentemot google maps (naturligtvis bättre höjdkurvor) och länskartor online (fjällkartan istället för terrängkartan, mjukare inzoomning och scrollning, är snabbare, och laddar inte om varje gång man klickar i renderingsfönstret).
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg