Gissa position

Visst har ledtråden med meteorologiska mätinstrument att göra, men i den dal jag söker är de inte lika många som i Tarfalavagge. Och vi måste än längre norrut.

I så fall hamnar vi antingen i Rensjön eller Katterjåkk. Runt Rensjön finns väl knappast sådana berg som på bilden, så då återstår ju Katterjåkk. Och dalen skulle kanske vara Vassevaggi och fotoriktningen söderut? Jokken från höger kommer i sådana fall från Lairevagge.

häpp / Filiokus



Damn! Nu såg jag att Thure hann före!
 
I så fall hamnar vi antingen i Rensjön eller Katterjåkk. Runt Rensjön finns väl knappast sådana berg som på bilden, så då återstår ju Katterjåkk. Och dalen skulle kanske vara Vassevaggi och fotoriktningen söderut? Jokken från höger kommer i sådana fall från Lairevagge.

häpp / Filiokus



Damn! Nu såg jag att Thure hann före!

för tankarna till Katterjaure.

Thure

Jag inser att ledtråden kanske var lite väl långsökt, i alla fall ledde den till fel dal.

Här är en bild på det mätinstrument jag talar om, från den dal jag söker.
22907f59eaedbbc07e8e82ebb91afd79.jpg
 
Tack. För att få rätt även från andra .... så Nissonvággi. :)

Här en ny bild att gissa på.
 

Bilagor

  • 5243905076_e6dbe16c67_b.jpg
    5243905076_e6dbe16c67_b.jpg
    81.5 KB · Visningar: 348
Det där stora blocket har jag aldrig sett, men jag har gått förbi Mårmastugan en gång.
Den där bergväggen i högerkanten påminner om sydsluttningen av höjden1667 väster om stugan, dvs vid Moarhmmabaktiglaciären.

/Hans
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg