Gissa position

Det här med dagsmarscher är tydligen ett relativt begrepp. Om jag tar i riktigt rejält skulle jag kunna hamna vid Joruns vindskydd och titta ner längs Seldutjåhkå.
 
Rätt

Det här med dagsmarscher är tydligen ett relativt begrepp. Om jag tar i riktigt rejält skulle jag kunna hamna vid Joruns vindskydd och titta ner längs Seldutjåhkå.

Jag insåg det själv, det kanske blev alltför rejäla dagsmarscher när jag gjorde uppskattningen. Dock tänkte jag mig en annan sträckning. Men den här rutten från Ammarnäs över Randalen och Smuolevagge känns som ett bra uppslag för en framtida vandring.
Men du hittade rätt till slut, jag plåtade Seldutvagge från Jorun.

Calle
 
Puh, efter denna rusch sitter jag här med blodsmak i munnen. Jag visar denna vilsamma bild i stället.
Var är vi, vad tittar vi på?
 

Bilagor

  • IMG_0358.jpg
    IMG_0358.jpg
    65.5 KB · Visningar: 443
Jag tycker nog att det ser ut som Guohpervagge med mynningen till Nasasvagge där uppe till vänster!

Alldeles riktigt. Det skrevs mycket positivt om Nasasvagge i en tråd. Därför tog vi denna bild när vi passerade. Nasasvagge ligger numera i vår att-vandra-lista. En lista som ökar fortare än vi hinner beta av den tack vare alla inlägg i detta forum.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg