Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Rätt
Jag insåg det själv, det kanske blev alltför rejäla dagsmarscher när jag gjorde uppskattningen. Dock tänkte jag mig en annan sträckning. Men den här rutten från Ammarnäs över Randalen och Smuolevagge känns som ett bra uppslag för en framtida vandring.
Men du hittade rätt till slut, jag plåtade Seldutvagge från Jorun.
Calle
Det här med dagsmarscher är tydligen ett relativt begrepp. Om jag tar i riktigt rejält skulle jag kunna hamna vid Joruns vindskydd och titta ner längs Seldutjåhkå.
Jag insåg det själv, det kanske blev alltför rejäla dagsmarscher när jag gjorde uppskattningen. Dock tänkte jag mig en annan sträckning. Men den här rutten från Ammarnäs över Randalen och Smuolevagge känns som ett bra uppslag för en framtida vandring.
Men du hittade rätt till slut, jag plåtade Seldutvagge från Jorun.
Calle
Getryggen från NV, efter leden mot Rundhögen?
Calle
Nej fel håll. Vi har fortsatt i samma furiösa 4-dagarstempo från Marsivagge via Jorun till denna plats.
Jag tycker nog att det ser ut som Guohpervagge med mynningen till Nasasvagge där uppe till vänster!
Alldeles riktigt. Det skrevs mycket positivt om Nasasvagge i en tråd. Därför tog vi denna bild när vi passerade. Nasasvagge ligger numera i vår att-vandra-lista. En lista som ökar fortare än vi hinner beta av den tack vare alla inlägg i detta forum.
Guohpervágge är ju en alldeles utmärkt plats att vila ut under en jobbig vandringsdag. Men nu fortsätter vi till...
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg