Gissa position

Tror att sjön är Giegajavri med Vierrocohkka i bakgrunden.
bild två har jag inte lyckats klura ut trots att topparna är så skarpa och tydliga så man borde känna igen dem. Min första tanke var Knivkammen/Pyramiden men det stämmer inte riktigt med den profilen
 
Tror att sjön är Giegajavri med Vierrocohkka i bakgrunden.
bild två har jag inte lyckats klura ut trots att topparna är så skarpa och tydliga så man borde känna igen dem. Min första tanke var Knivkammen/Pyramiden men det stämmer inte riktigt med den profilen

Alldeles riktigt. Bilden tagen på väg upp på Alip Vealevárri, där den här synen senare uppenbarade sig.

Andra bilden var lätt ... och kanske allra lättast för mig. Snällt av dig Kalle! :)

Tänkte nog det, ja. :)
(Detta är en god ledtråd till alla andra...)
 
Kul

att poletten trillade ner.

Nu kommer dilemmat med vem som har stafetten med ny bild i och med att det var två bilder och olika personer som gissade korrekt.

Ger er en enkel bild? Var är den tagen?

Thure
 

Bilagor

  • IMG_7783 st.JPG
    IMG_7783 st.JPG
    96.1 KB · Visningar: 466
att poletten trillade ner.

Nu kommer dilemmat med vem som har stafetten med ny bild i och med att det var två bilder och olika personer som gissade korrekt.

Ger er en enkel bild? Var är den tagen?

Thure

Ingen som huggit på den här bilden på nästan ett dygn. Det ser ju ut som att du plåtat mot NV från Huskläppen vid Grövelsjön.

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg