Gissa position

Utmärkt!

Vad är det här för klumpar? De ligger inom några dagars avstånd från varandra.
 

Bilagor

  • eIMG_9634.JPG
    eIMG_9634.JPG
    75.8 KB · Visningar: 508
  • eIMG_9793.JPG
    eIMG_9793.JPG
    23.5 KB · Visningar: 504
  • eIMG_9828.JPG
    eIMG_9828.JPG
    81.6 KB · Visningar: 500
Skedbrofjället

ser möjligt ut på kartan men mitt minne från en blåsig vinterdag är att det inte var så mycket barrskog där som på bilden.

Storvåndsjövålen?

Thure
 
Misstänkt likt trakterna kring Elgå i närheten av Grövelsjön..

Gick upp på Elgåhogna föra året och den andra bilden är väldigt likt berget som är precis intill. Har ingen karta framför mig så jag är inte helt säker..
 
I tur och ordning: Västra Bunnerstöten från trakterna av bron över Tjallingån, Tjallingklumpen från östra Tjallingdalen och slutligen kanske en vy norrut från Lill-Stensdalsfjällets topp, med den karaktäristiska klacken i förgrunden.
 
I tur och ordning: Västra Bunnerstöten från trakterna av bron över Tjallingån, Tjallingklumpen från östra Tjallingdalen och slutligen kanske en vy norrut från Lill-Stensdalsfjällets topp, med den karaktäristiska klacken i förgrunden.
Imponerande. Bilderna är tagna onsdag, torsdag och fredag i förra veckan.

Bergen i bakgrunden på den tredje bilden bör vara Stor-Stensdalsfjället och Kyrkstensfjället, och den vita fläcken nere i skogen kan vara den stora kåtan vid Stensdalen. Eller också är det en regndroppe.
 
Ahh. Hade en oförgrömlig vandring just där för 15 år sen. Snön vräkte ner i mitten av september så jag slaggade i vindskyddet Tuppakke (eller hur det nu stavas) från Stensdalen. Vandrade sen i bar överkropp i strålande solsken med 2 dm nysnö som gnistrade. Helt magiskt !
Imponerande. Bilderna är tagna onsdag, torsdag och fredag i förra veckan.

Bergen i bakgrunden på den tredje bilden bör vara Stor-Stensdalsfjället och Kyrkstensfjället, och den vita fläcken nere i skogen kan vara den stora kåtan vid Stensdalen. Eller också är det en regndroppe.
 
Intressant

med spegelbilden. Gissar på att det är ett motiv från trakten av Nallo och Unna Räita men har inget förslag på vilken sjö och vilka fjälltoppar just nu.

Thure
 
LRC: första bilden - sjön nordväst om sylmassivet på leden från storerikvollen? heter den fiskåtjärnen? den ligger iaf strax öster om fiskåhöjdens rastskydd. om det är den sjön så har jag en gång tältat invid den. efter den tältturen - som tioåring? - skulle jag "aldrig mer gå i fjällen" ;)
 
Svårt?

Blir det bättre om jag säger att bakom fotografens rygg döljer sig för första bilden ett delta och för andra en stuga...?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg