Diskusionen är nog en bit ovanför min kundskapsnivå
Men verkar va ett svårt område detta nästan lika många teorier som deltagare i diskusionen. Vägde å kollade alla måt igår och plöttsligt så händer det hade tappat ca 3kg å måtten verkar gå åt rätt håll
Men går ju tuvärr sakta men det är ju de att det tar tid.
När det gäller min träning så skulle jag väl inte kalla den högintensiv. På tretimmarspassen så brukar pulsen ligga på mellan 65-80% större delen mellan 70-80% samma sak gäller övriga pass förutom styrkepassen där den är lägre pga all väntan.
Träningsprogramet jag har är 6 månader långt och träningen trappas upp varje månad men eftersom jag ser att kroppen klarar av träningen så väljer jag ibland att då en ny månad kommer öka mer än programet föreslår. Jag är nu på sissta veckan på månad två å där ser programet ut som följer.
Måndag Vila.
Tisdag Kondition 3 timmar motionscykel eller längdskidor.
Onsdag Gymm styrketräning 1t 30min.
Torsdag Intervall 60min morgon Backträning 60min kväll
Fredag Gymm styrketräning 1t 30min.
Lördag vila
Söndag Kondition 3 timmar motionscykel eller längdskidor.
Månad tre ser ut såhär.
Måndag Vila.
Tisdag Kondition 3 timmar motionscykel eller längdskidor +15min rörlighet.
Onsdag Gymm styrketräning 1t 30min morgon+15min rörlighet. Kondition 60min kväll +15min rörlighet.
Torsdag Intervall 60min morgon +15min rörlighet. Backträning 60min kväl l+15min rörlighet.
Fredag Gymm styrketräning 1t 30min morgon +15min rörlighet. Kondition 60min kväll +15min rörlighet.
Lördag vila
Söndag Kondition 3 timmar motionscykel eller längdskidor +15min rörlighet.
Innan jag började på detta träningsprogram så brukade jag träna varannan dag mellan 1-3 timmar. Tycker att detta program borde bränna en hel del kallorier än om man inte har en puls på 90% hela tiden men är väl säkert som ni säger att man omedvetet kompenserar å äter mer. Har börjat räkna kallorier på mobilen med hjälp av en app där man kan scana streckkoder mm.
Har några följdfrågor.'
1 Hur mycke kallorier bränner man i timmen ca då man ligger på 80% i puls fattar att det är svårt att säga men på ett ungefär
2 Om man tränar hårt någon dag å länge kanske 3-4 timmar ellermer bör man då lägga till extra kallorier den dagen ?
3 Ska man försöka lägga måltider före eller efter träningspassen eller spelar det ingen större roll ?
4 Vad ska man äta under längre träningspass för extra energi ?