• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fru Gårman

Hörröni, ni vet väl att de största fienderna till kvinnornas framgång, löner, etc, är just kvinnorna själva, jag vet massor av tjejer som bekräftar detta, som har kvinnliga chefer som hatar att en en kvinna har framgång.
Den kvinnliga avundssjukan får aldrig underskattas, hur många kvinnor tycker om konkurrans om karlarna ?, svar ingen, då plötsligt är deras systrar sjärtvickande,fnaskliknande, insmilande horor.
För att inte tala om den vackra mamman som som alltid dragit blickarna till sig bland manliga vännerna, plötsligt börjar få konkurrens från sin välutvecklade dotter som börjar visa "magen " i sina tajta blusar till mammans förtret....

Usch så brudar kan va mot varandra, mina döttrar (28-30 År), brukar prata om det här, och jag har själv noterat det på mitt jobb. där exempelvis en kvinna får ett bättre jobb
plötsligt har "gått sängvägen" för att ha fått det jobbet?...

Jämlikheten vid övergångsställena får nog skyltas med skyltar utan ritade människor, kanske ska skylten bara tala om att det är ett övergångsställe, stanna för h-e annars tar fanken dig...
 
Picea:
Mitt förra inlägg skrev jag samtidigt som du skrev ett till - som i viss mån var svar på mina frågor om ditt första inlägg.

En eller annan sorts mansgris på VV är nog boven även om jag tror syftet är mer svårspått.
 
Lika pris på herr och damklippning ligger väl däremot bara snäppet bättre till än Fru Gårman. Det borde inte vara könsstyrt med prissättningen, men en klippning som tar en kvart borde kosta minde än den som tar fyrtio minuter - om det ska vara könsneutralt.

Jag undrar ju, förut, när det var olika pris för dam- och herrklippning, vilket pris betalade långhåriga herrar hos frisören?
 
Nu är jag inte med i loopen alls, betalar alla samma pris hos frisören?

Det vet jag inte, jag vet bara att frisörerna numera inte får ha olika pris för dam- och herrklippning.

Men jag undrar ju som sagt var om uppdelningen i "dam" och "herr" när det gäller klippning nånsin har handlar om könet, jag vill gärna tro att den snarare handlat om hårlängden. Och att det alltså egentligen aldrig varit könsdiskriminerande.
 
Anledningen till olika pris var rimligen hårlängden eller möjligen på vilket avancerat vis man nu kan frisyrklippa olika personer. Det var väl sedan länge vedertaget (tillika förlegat) att herrar är korthåriga (och långbyxor...) och damer är långhåriga.

Sedan två år(?) är det alltså förbjudet att skylta att man har olika pris för herr och damklippning. Det står samma pris. Det är förstås tillåtet att differentiera sig på annat vis, men för vanlig klippning så har det nog inneburit att herrpriset blivit som dampriset. Långhåriga herrar har säkert kommit billigt undan tidigar - liksom damer med kort hår kan ha fått betala i onödan.

Kan väl konstatera att många långhåriga herrar har långt hår av okomplicerad oklippt frisyr, varvid dessa i stor utsträckning går utanför alla resonemang. Möjligen är jag fördomsfull i så motto. Har förövrigt sett att det finns lågpris för personer med hår endast i nacken... Det står dock inte herr och pensionärspris längre utan det kallas ibland för kransklippning.

Millimeterrättvisa går förstås inte att få; jag undanber mig attlid att "få nåt i håret" när det är färdigklippt och får då alltså ändå betala för att vissa går från frisören med vax i håret.
Jag tar å andra sidan alltid både senap och ketchup när jag köper varm korv. Om jag äter korv oftare än jag klipper mig så kan jag alltså se mig som vinnare.
 
.
Snabbast hittills är 8 minuter frân insteg till utsteg, längst tid 12 minuter, inkl. kaffet.

Min frisör fixade klippet pâ prick 8 minuter nu häromsist, och jag har förutom hâr i nacken áven en del hâr áven pà hjässan. Ingen maskin, bara sax och sedan rak-kniv till nack-hàr etc. Pris: 12 Euro.