• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fru Gårman

Det är nog tur att frisörerna här bara klipper. Tänk annars då lattemammorna ska ha latte, nån ska ha grönt te, och om en tredje inte får kaffeinfritt så är det anmälan till Jämo.


I Spanien hâller inte frisörena pâ och tramsar med kaffe etc.: De klipper hâret, ansar skägget samt rakar om man sâ ber. Basta. Kaffe drickes pâ därför avsedda lokaler alldeles bredvid, (cafe eller bar).

I Spanien finns ej heller, sâ vitt jag kan förstâ, ingen Jämo. Dock en Jämstálldshetsminister som heter Bibiana.

I Spanien är det fn INTE aktuellt att byta Señor Gârman till Señora Gârman.

(kan förresten tänka mig vilket slags äckligt, uppvärmt, brygg-termos-kaffe man kan tänkas fâ hos en tysk-turkisk frisör lâgprisklassen. Den typ som här kallas "fukt frân svettiga strumpor" )
 
Senast ändrad:
I Spanien hâller inte frisörena pâ och tramsar med kaffe etc.: De klipper hâret, ansar skägget samt rakar om man sâ ber. Basta. Kaffe drickes pâ därför avsedda lokaler alldeles bredvid, (cafe eller bar).

I Spanien finns ej heller, sâ vitt jag kan förstâ, ingen Jämo. Dock en Jämstálldshetsminister som heter Bibiana.

I Spanien är det fn INTE aktuellt att byta Señor Gârman till Señora Gârman.

(kan förresten tänka mig vilket slags äckligt, uppvärmt, brygg-termos-kaffe man kan tänkas fâ hos en tysk-turkisk frisör lâgprisklassen. Den typ som här kallas "fukt frân svettiga strumpor" )

Hmmm, I Sevilla fick jag kaffe, iofs medan jag väntade på min tur men ändå. Det är nog öborna som inte klarar två saker samtidigt.
Kaffet jag får är turkiskt men frisörfrun vägrar spå mig i sumpen, hon vet kanske något jag inte vill veta :)
I övrigt håller jag med om beskrivningen av tyskt kaffe, mycket träffsäkert faktiskt.
Finns det varningsskyltar hos Vv för sånt?
Vi har för övrigt ingen frau Gårman heller, men i forna öst har gågubben hatt.
Vi har dessutom nästan nakna kvinnliga modeller på plakaten och i bilannonserna, så det finns nog ingen Jämo här heller. Inget FI i allafall.
Som välartad svensk skräms man lite av all denna exponering, t o m tobaksreklamen har snygga tjejer, med banderoller om att något är dödligt.