• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fru Gårman

Nja, om man tycker att det är tokigt med sånt här så är man väl inte mansgris? Jag kan däremot tänka mig en vilsen mansgris på Vägverket som här visar prov på ambitioner på att göra sig populär bland politiskt korrekta jämlikhetssträvare.

Jag menar inte att de, förvisso politiskt korrekta, strävandena är fel, men jag tror att den vilsna mansgrisen är fel ute. Helt fel.
Jag blir sur att det slösas pengar på sånt här.
 
Men förutom att vi nu får två skyltar som betyder samma sak (och enkelt het brukar ju vara att föredra) så hur har de tänkt det rent praktiskt. Ska det vid alla övergångsställen finnas en av varje? Ska det slumpas vilket övergångsställe som är manligt respektive kvinnligt, och hur gör man med alla befintliga skyltar (ska dessa bytas eller gäller detta bara nya?)

Nån som har svar på dessa praktiska frågor?
 
Detta är förvisso en cykelställsdiskussion, men jag tycker vi gör nåt för att stoppa tokigheterna.

Hur går vi tillväga?

(Dvs vi låter världssvälten, klimatförbättringarna, krigen och den ekonomiska krisen rulla på, men vi sätter ned foten när det gäller onödiga skyltar...:cool:)
 
Detta är förvisso en cykelställsdiskussion, men jag tycker vi gör nåt för att stoppa tokigheterna.

Hur går vi tillväga?

(Dvs vi låter världssvälten, klimatförbättringarna, krigen och den ekonomiska krisen rulla på, men vi sätter ned foten när det gäller onödiga skyltar...:cool:)


problemet är att om man nu är emot dessa nya skyltar (och de pengar som läggs ner på att ta fram dem, utreda dem och sen sätta ut dem) så riskerar man just att stämplas som tex mansgris.

frågan är: är det tillräckligt mycket pengar för att orka engagera sig och få den stämpeln, eller ska man se det som så lite pengar så de får hållas i sin sandlåda?

Om nu missat det så är jag alltså emot detta slöseri på helt onödiga saker. Om man nu verkligen vill ha en fru gårman, så ta då bort herr gårman. men var även beredd på den kostnad som det blir att byta alla skyltar. (vilket jag också är emot)

Christian
 
En byråkrati har alltid en förmåga att "göda sig själv", den börjar som en service, tex Vägverket som ursprungligen hade en grundläggande uppgift. I takt med att byråkratin sväller så får den ett självändamål, till slut behöver byråkratin en egen "sevice". När sedan arbetsuppgifterna minskar på grund av ekonomiska orsaker måste man konstruera arbetsuppgifter. Vi har helt enkelt inte längre råd att bygga mer vägar.
Då börjar Vägverket skylta om hastigheten på alla landets vägar, vissa höjer man med 10km/h andra sänker man motsvarande. Sedan måste man införa "varannan damernas"
på övergånsställen. Nästa utredning kommer förmodligen att visa att alla vägar borde målas vita eftersom svart inte ger tillräcklig trafiksäkerhet. Då har man tryggat sina jobb i ytterligare några år. Sen syns inte markeringarna längre eftersom hela vägen är målad, då kan man måla om dom i några år.......osv.
Det är ett billigt sätt att behålla arbetstillfällen genom att skylta om vägar, väggbyggande är mycket dyrare så egentligen borde vi vara glada att det sparas pengar!!
 
Jag är inte överhuvudtaget rädd att bli kallad mansgris för en sån här sak, de som tycker så är inte såna som jag bryr mig om och då får de tycka vad de vill (usch vilken attityd!?).

Jag är för jämlikhet, men det här är ju nånting annat.

Jag är inte för en ökad idioti i samhället. Jag blir gärna stämplad som motståndare till idiotiska företrädelser, även om det förstås är lite väderkvarnsvarning här...