Företag med fel kundattityder

ECCOs kundtjänst har sina brister.

Då måste ECCO var en stark kandidat. Köpte en par sandaler där sulan sprack 2:a året. Skrev och frågade om hur länge sulor på Eccosandaler ska hålla. Båda är spruckna. Fick svaret att jag kunde byta mot uppvisande av kvitto.
Vet inte hur andra gör men jag har inte till vana att spara kvitton på kontantköp när det gäller skor hur länge som helst, I synnerhet om det inte är garanti på dom.
Skrev ett par gånger till och frågade men har aldrig fått något svar.
Men vad jag förstår så är ovanläder bra på ECCO sandaler, skor och stövlar. Verkar hålla hur länge som helst. Men sulan är värdelös.
Vet hur många som råkat ut för att sulan spricker på ECCO skor oavsett modell. Men jag känner inte någon som råkat ut för det när det gäller andra andra än ECCO

Aldrig varit med om att sulan spruckit på några Ecco. Däremot brukar jag använda dem som länge att sulan oftast slits ner så att de inre håligheterna kommer i dagen. Men det är ju efter att jag använt dem som vardagsskor ett par år och sen använt dem som skräpskor (på grund av att utsidan börjat se för nött ut och sambon börjat klaga) ytterligare nåt åt.

Re: ECCOs kundtjänst har sina brister.

Peikko; sa:
Då måste ECCO var en stark kandidat. Köpte en par sandaler där sulan sprack 2:a året. Skrev och frågade om hur länge sulor på Eccosandaler ska hålla. Båda är spruckna. Fick svaret att jag kunde byta mot uppvisande av kvitto.
Vet inte hur andra gör men jag har inte till vana att spara kvitton på kontantköp när det gäller skor hur länge som helst, I synnerhet om det inte är garanti på dom.
...

När jag läser ditt inlägg så förstår jag inte vart klagomålet ligger? Gäller det det faktum att du inte fick byta om du inte hade kvitto, för på den fronten kan ecco knappast anses vara särskilt unika då de flesta <u>kräver</u> kvitto för att styrka köp. Dels inköpsdatum för att påvisa att man ligger inom ev. garantitid, men det är ju också så att ev. garanti gäller bara försteköparen och alltså inte om man säljer produkten vidare begagnad. Så om man köper en begagnad produkt kan man inte kräva kvitto av säljaren.

Eller avser ditt klagomål att de inte svarat på dina efterföljande mail? I sådana fall kan jag också tycka att det är dålig stil.

// Lars Johansson

Den som inte håller i sina kvitton de första 10 åren kan glömma allt om garantier. Ordning och reda på pappren och klara besked åt båda hållen krävs.
Av en fd chef på ett större företags reklamationsavdelning fick jag en gång en illustorsk berättelse om vilka containerfynd som folk försöker få fräscha returer på. Jag har ingen anledning betvivla hans berättelse från den sidan....

Ecco - sulorna spricker alltid efter ett par år

Men vad jag förstår så är ovanläder bra på ECCO sandaler, skor och stövlar. Verkar hålla hur länge som helst. Men sulan är värdelös.
Vet hur många som råkat ut för att sulan spricker på ECCO skor oavsett modell. Men jag känner inte någon som råkat ut för det när det gäller andra andra än ECCO

Mina senaste Eccoskor (3 par) har alla slutat sina dagar genom att sulan har spruckit tvärs över hela skon. Sprickorna kommer efter 2 till 3 år, och det kommer på båda skorna samtidigt på varje par skor.
Jag anser att det är oaccceptabelt dålig kvalitet på Eccos sulor.

Eccoskor - Spara Kvitton

jag har ett par svarta Ecco av någon udda modell som jag köpte på REA och aldrig sett innan eller efter, de är de absolut bästa skor jag någonsin ägt, brukade dom ivrigt under 7-8 år, nu är de förpassade till landet pga av de är slitna, men med lite skokräm skulle man lätt kunna ha dom på stan, på kontoret är de lite väl grova. Men vilka skor - hittade jag modellen igen skulle jag lätt köpa 2 par nya.

Spara kvitton
Numera sparar jag ALLA mina kvitton, ja inte sånt jag förbrukar med 1 gång eller äter upp , på en sådan där spetsig "kontorspinne" , när den är full så skruvar man bort bottnen och ta bort en bunt gamla kvitton, brukar vara kring 5 år gamla då, Eller så kan man ju ha 2 eller en billigare variant en brädbit med en 7tums spik igenom, eller eftersom vi är på friluftsidan, en gammalcykeleker skulle man kunna trä upp 10 års kvitton på

kvitto efter 10 är?

I could be wrong, but you just need to be able to prove that you bought product x at store y

this could be proved in a bank card transaction?

Jag har ägt två par Ecco med Receptor-sula (röd gummirand vid tå-leden), samt ett par med annan sula.

De första skorna mer receptorsula pensionerades efter fyra fem år pga allmänt slitage och otrevlig lukt. Inget haveri alltså.
Nästa sko, som inte hade receptorsula, tvärsprack i sulan efter knappt ett år. Samtidigt på båda skorna.

Nuvarande par (2 år gamla) har receptorsula, och har inte uppvisat minsta tendens till att spricka än så länge. För övrigt en mycket bra sko. Jak-läder som ska hålla extremt bra, vilket det verkar göra. Däremot nötte jag igenom insidan av hälen efter bara någon månad. Garantireparation i form av en förstärkning i form av läder. Mycket bra lagning.

Min erfarenhet baserad på dessa två par säger mig att receptorsulan verkar vara kvalitativ.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg