Fjällvandringssäsongen 2004

Det bästa som hänt är nog resan från kiruna till Abisko östra. Första gången i riktiga fjällen och är totalt fast. Det mindre bra (men ej tråkiga) var att det regnade under hela veckan och var väldigt surt i backen. Men å andra sidan hann vi förbi innan vägen vid Kaisepakte kapsejsade. Det kan bara bli bättre

petratetra; sa:
och Renheimen lockar också. Vi har även tidigare funderat på någon tur åt Narvikshållet. Vi får se helt enkelt!

Reinheimen har mycket fint, t ex Asbjörnsdalen.
Kräver fyra-fem blad av norska Statskartet och
en hel del planering - man väler bort en del branta
varianter när man går helt utanför lederna.
Framkomliga vägar går högt
så tältläger kan vara vanskligt att finna -
det kan m a o bli långa etapper. Jag gick
Bjorli-Torsbui på två dagar (snarare enochenhalv)
och har hur mycket som helst kvar.

Bäst: Har en massa schyssta minnen från denna sommaren... men ett av de bättre måste nog vara då molnen skingrades och vi spanade ned i rapadalen och en helt fantastisk regnbåge visade sig...

Sämst: Fiskelyckan... inte en endaste firre under årets fjällfiske, dom regnade väl bort :-(

Nästa år: Peru :)

migael; sa:
Vad kommer ni att minnas från säsongen 2004?
Vad har varit bäst/sämst?
Har ni börjat planera nåt inför nästa år?

Jag kommer minnas:
Nr.1 Björnskiten utanför bivaken min!
Nr.2 Fiske-expeditionen i maj!!
Nr.3 Stenhelv... i stenmarka (passande namn!)

bäst/sämst:
Paddlingen var klart bäst!
Sämst vet jag inte, kanske vädret som alltid kan vara bättre?

nästa år:
Paddling, vildmark, fiske och toppturer!! :)

Glade minnen

Det beste med sommeren 2004 er turen jeg og min kompis gjorde i august,Vi gikk i fra Abisko til Kebne det beste stedet på den strekkan var da vi kom til VISTAS DALEN Vistas stugan,Vi hadde sovit oppe i Unna Vistas vaggi dalen på natten der den 20.8.04 Det var kaldt og surt men ellers var det herligt vi telta der ,
På morgonen etter frokost gikk vi mot Vistas dalen med en fantstisk vaker mijö men det blev regn etter regn men det var herligt i allefall.
Det var en lang dag med mye vann rundt beina og kroppen.jeg ble blöt over allt jeg fröys men ellers hadde jeg det bra der jeg gikk,
da vi kom til Vistas hytta var jeg helt slutt i kroppen pga nedkjöling og utmatning men etter litt mat og varme så pigna jeg på meg igjen
Jeg må bar fortelle om da vi gikk i fra Vistas til NALLO ,JA NALLO hva skla jeg si Vakert ja det er det vikrkelig .det kom som en oppenbarelse da jeg og min kompis Håkan kom rundt Nallo toppen ,
Da vi kom inn i hytta så kom vi på det att det var det finnast stedet vi hadde passert på helle turen fra Abisko og ned over hit
Men vi var så domme att vi fortsate vider mot Sälka
som viser seg hväre en stor miss
Men ellers var denne tur helt underbar
vi hadde en dag med sol av sju dager ellers bar vind,snö,regn og sludd

Jeg har nye planer på å gå fra Kebne ned til TEUSADAlEN som ligger der oppe ,
Hälsen en glad norsk vandrere

Ojoj, mycket minnen. Men:

Vad kommer ni att minnas från säsongen 2004?
Vandring med egentorkad mat, helt underbart. Särskillt tacos :)

Vad har varit bäst/sämst?
Bäst var nog bestigningen av Kaskasatjàkka, härligt väder och fantastisk utsikt .

Sämst var det när jag rev sönder mitt tält mitt i natten när jag skulle skaka av snö fràn det (det var 30àr gammalt, ok. Och nej, det var inte HB). Fick stà ute i snöyran och försöka tejpa ihop ett blött tält.

Har ni börjat planera nåt inför nästa år?
Màrma + trepassleden vore inte helt fel. Är även sugen pà Padjelantaleden samt en bestigning av Akkah.

Det er ikke lett

Ja det er ikke lett når teltet går i styker
jeg råka ut for att min nye halöfs ryggsekk gikk i styker da jeg kom ned til Sälka
Den hadde sprukit i den en selen på ryggen men jeg hadde flaks jeg fikk en helt ny ned i avesta på Haglöfs
DE er bra att ha å gjöre med
Selv har jeg gjort bort meg helt med kläder på turen i höst jeg hadde får dårlige kläder ingen GORE-TEX
men nå har jeg kjöpt ei jakke
Det du sa med maten var et ganske intressant område
Jeg skal også frystörke neste gang,
Det her var liksom den förste store turen jeg har gjort i fjällen i sverige
har gått et par små vandringer i norge på et par dager bare av gangen ,
Men jeg blev veldig skuffa (besviken) på Meindel stövlane
Hilsen en som er på gang att gå mer
NORGE

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg