Fjällvandrare död i Ultevis naturreservat i Jokkmokk kommun

Det hela är ändå rätt enkelt Totteman.

1. Han hade inget tält, så det kunde följaktligen inte blåsa bort.
2. Han hade ett tält, ett tält som inte blåst bort.
3. Han kan ha haft ett tält som inte blåst bort, men väl blåst sönder.
4. Han kan ha haft ett tält men misslyckats att hitta tillbaka till det i ovädret, trots att det inte blåst bort.
5. Han kan ha haft ett tält, fått panik och försökt ta sig därifrån och låtit tältet stå kvar.

Inget som "StillAlive" formulerade som Polisens svar ovan kan med 100% utesluta något av ovanstående exempel, men vissa är nog mindre sannolika än andra.

Han kan med andra ord ändå hamnat i en "tältlös situation" både med eller utan tält utan att Polisens svar som StillAlive presenterat i tråden på något sätt skulle vara felaktigt.

Senast ändrad:
Det hela är ändå rätt enkelt Totteman.

1. Han hade inget tält, så det kunde följaktligen inte blåsa bort.
2. Han hade ett tält, ett tält som inte blåst bort.
3. Han kan ha haft ett tält som inte blåst bort, men väl blåst sönder.
4. Han kan ha haft ett tält men misslyckats att hitta tillbaka till det i ovädret, trots att det inte blåst bort.

Inget som "StillAlive" formulerade som Polisens svar ovan kan med 100% utesluta något av ovanstående exempel, men vissa är nog mer sannolika än andra.
Detta är tragiskt.

Det som är citerat i tråden för några sidor och som jag tror det en någon beskrev fel var:

"
I vilken sorts terräng hittades vandraren? Hade vandrarens tält blåst bort?

– Personen anträffades på fjället. Det är inget jag kan utläsa utifrån händelserapporten, säger Viktor Karlsson."

Jag tolkar det som att polisen de pratat med helt enkelt inte hade någon information om något tält.

Den här tråden har utvecklats till en typisk utsidantråd. Besserwissrar vs tyckare vs politiskt korrekta. Lika underhållande varje gång.
Och den vore inte komplett utan att någon dessutom klagar på metadiskussionen.

...och någon som klagar på den som klagar.

Så. Kan vi lämna det nu? En person har omkommit i fjällen. Det är tragiskt alldeles oavsett hur det gått till i detalj. Ingen här vet mer.

Och den vore inte komplett utan att någon dessutom klagar på metadiskussionen.

...och någon som klagar på den som klagar.

Så. Kan vi lämna det nu? En person har omkommit i fjällen. Det är tragiskt alldeles oavsett hur det gått till i detalj. Ingen här vet mer.
Att lämna är inte Utsidanstilen. Här vänder och vrider vi på ämnena in absurdum.

Vi? Du skriver om det du tycker är viktigt, och vi andra skriver det vi tycker är viktigt.

Ta inte på dig lekledarrollen tack.

Spelar ingen roll om ingen vet hur killen dog - man kan spekulera hej vilt ändå, för det här är ett forum, och ingen polisutredningen.

Jag känner bara ett obehag när man spekulerar om en person som omkommit under det dåliga vädret. Jag bidrar inte med mer nu då jag saknar fakta. Respekt för den som omkommit behöver man ha med i sina tankar och i det man skriver. Jag säger inte att det saknas respekt då jag inte läst allt som skrivits, jag menar bara att man behöver ha det med sig när man är snabb i tanken och vill svara.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg