Helt rätt
Första hjälpen är inte vägd utan en uppskattning. Jag brukar ha med mig skavsårplåster, elastisk binda, värktabletter, myggA, solskydd, nässpray & halstabletter.
När det gäller kök så kanske vi ska inköpa en stålmugg som går att koka vatten i.
När det gäller liggunderlag så har jag inte riktigt hittat ett lätt som är 5mm tjockt men jag letar vidare.
Självklart ska det bara vara en Funktionströja. Fel av mig.
Regnbyxor tänkte jag skippa men om yr.no säger regn så tar jag med mina Haglöfs "lim" byxor som är väldigt lätta.
Har en sportkeps från Patagonia som är bra väger väldigt lite.
Tändstickor kan vara bra att ha.
Ryggan jag har är helt underbar väldigt stabil med bra höftbälte den byter jag inte bort.
Det som är bra med att lägga ut packlistan så här är att man får snabbt tips om vad man missat.
Stavarna hade jag med förra året och ska ha med dom iår också det är ett par: Black Diamond "Contour Elliptic Shock Trek Pole" lite tunga men väldigt sköna väger 664g
Jag kollar in lättare vattenflaskor.
Tack för alla tips.
Första hjälpen är inte vägd utan en uppskattning. Jag brukar ha med mig skavsårplåster, elastisk binda, värktabletter, myggA, solskydd, nässpray & halstabletter.
När det gäller kök så kanske vi ska inköpa en stålmugg som går att koka vatten i.
När det gäller liggunderlag så har jag inte riktigt hittat ett lätt som är 5mm tjockt men jag letar vidare.
Självklart ska det bara vara en Funktionströja. Fel av mig.
Regnbyxor tänkte jag skippa men om yr.no säger regn så tar jag med mina Haglöfs "lim" byxor som är väldigt lätta.
Har en sportkeps från Patagonia som är bra väger väldigt lite.
Tändstickor kan vara bra att ha.
Ryggan jag har är helt underbar väldigt stabil med bra höftbälte den byter jag inte bort.
Det som är bra med att lägga ut packlistan så här är att man får snabbt tips om vad man missat.
Stavarna hade jag med förra året och ska ha med dom iår också det är ett par: Black Diamond "Contour Elliptic Shock Trek Pole" lite tunga men väldigt sköna väger 664g
Jag kollar in lättare vattenflaskor.
Tack för alla tips.
Kul med folk som publicerar sina packlistor. Heder åt er.
Några spontana vikt-orienterade kommentarer - ta det som input att bygga vidare på:
Första Hjälpen 200g - känns tung utan att veta vad den innehåller. Min egen påse väger 50g men iofs mest piller och skavsårsplåster.
Kök - Nu har jag inte läst reglerna men andemeningen måste ju ändå vara att man ska kunna värma vatten/mat om det krävs - svårt utan kokkärl. Oavsett skulle jag ta med ett lätt kokkärl om nu ändå det andra är obligatoriskt. Just in case något händer så ni inte kan hålla det planerade tempot. Ta en tom konservburk om du inte har något annat - fiskbullar är bra format.
Kök - om ni nu ändå inte planerar använda köket kanske ni kan fundera på ett fastbränslekök. Kräver bara några metatabletter och ett vindskydd av t.ex. folie. Har inte provat själv men detta måste vara den absolut lättaste lösningen. Typ 20-30g.
Liggunderlag - köp ett tunt och kapa till minimal storlek. Vik det platt och lägg mot ryggen i säcken, borde inte ta mycket plats.
Funktionströjor - Borde räcka med en. Alternativt en med lång ärm. Räknat med ditt underställ blir det tre tröjor?
Regnbyxor?
Keps (för solen)?
Diverse småprylar - saknar reparation (t.ex. en sko kan gå sönder - minimum lite silvertejp), myggmedel, tändstickor, solskydd
Ryggsäck - "ganska" tung för att vara 20l. Med risk för att göra reklam säljer GetOut en Golite Ion på rea just nu - 20L 260g, osäker på hur den är att bära i dock.
Vatten - även om du inte vill vara utan kanske du kan minska på mängden och fundera på lättare flaskor - om möjligt?
Personligen tycker jag stavar underlättar.
Lycka till!
/ Tomas