Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiskevandring i Arjeplogsfjällen?!
- Trådstartare Fiskson
- Start datum
Tror inte det finns harr så långt upp i de aktuella vattendragen vi pratar om, Smuolejåkk, Laisan eller Ruonekjokk . Varför räcker inte 1:100 000 kartan?
Tror inte det finns harr så långt upp i de aktuella vattendragen vi pratar om, Smuolejåkk, Laisan eller Ruonekjokk . Varför räcker inte 1:100 000 kartan?
Räcker gör det, men det är alltid kul med en lite mer detaljerad.
mvh
Det finns inga harrvatten i arjeplogsfjällen då? Det är bara öring/röding som gäller?
Såvitt jag vet så är Märkfallet vandringshinder för både harr och sik. Det gäller alltså Laisan. Ska inte uttala mig bergsäkert om andra vatten.
Fiske Arjeplog
Hej Mathias ska själv upp till Arjeplogs fjällen å fiska. Ska till några sjöar intill Norska gränsen i Juli å prova efter röding eller öring. Tjoa till om du har lust.
mvh Micke
Hej!
Tänkte kolla lite här om ngn vet ungefär hur långt man behöver vandra innan man kommer till bra fiskevatten?
Det ska gärna vara på fället.
Sen har jag en fråga till : ) Är arjeplog samhälle det längsta man kan ta sig ut i vildmarken med bil?
Eller finns det ngn vildmarksparkering tillgänglig längre ut?
MVH // Mathias
Hej Mathias ska själv upp till Arjeplogs fjällen å fiska. Ska till några sjöar intill Norska gränsen i Juli å prova efter röding eller öring. Tjoa till om du har lust.
mvh Micke
Jag tänker gå den föreslagna vandringen imorgon (!) (http://photos1.blogger.com/photoInclude/blogger/7960/1748/1600/Copy of A-plgskarta.jpg) men har några frågor:
Hur långa är de där dagsetapperna ungefär? Om man får tid över, finns det någon topptur som kan vara av intresse?
Vi ska vara ute 6 nätter så vi borde väl hinna knata runt..
Hur långa är de där dagsetapperna ungefär? Om man får tid över, finns det någon topptur som kan vara av intresse?
Jag tänker gå den föreslagna vandringen imorgon (!) (http://photos1.blogger.com/photoInclude/blogger/7960/1748/1600/Copy of A-plgskarta.jpg) men har några frågor:
Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt hur långa etapperna var men det rör sig inte om mer än 1 ½ mil som mest tror jag. Om jag var som du skulle jag stanna och fiska av jokken mellan nattläger I och II, den ser riktigt fin ut både uppströms och nedströms bron. Sedan kanske göra topptur upp mot S Fierras. Bra fiske hittar du ju sedan såväl i Laisan som uppe i Smuolevagge och sedan på hemvägen i Ruonekjokken. Även efter nattläger V på väg hem finns det fina tjärnar. God tur!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Fiskevandring Helagsområdet -08 *hjälp* | Fiske | 1 | ||
Fiske i Arjeplogsfjällen (Gardaure / Bartaure med omnejd) | Fiske | 0 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg