Favoritpryl???

Det beror ju lite på tillfället. Som en del andra bär jag alltid en kniv i fickan. Det varierar mellan en enkel Viktorinox, som för övrigt är köpt i Schweiz, och en liten fällkniv av märket Camillus.

Gäller det jakt är ju självklart "hagelbrakaren" med. Det är f.ö en Browning cal.20.

En annan "nödvändig" och favoritpryl är oxå min Ratatosk, en rygga på 30 liter.

Många verkar ha en multitång som en "måstepryl". Det blir kanske att införskaffa ytterligare en pryl till utrustningen.
Prylar är kul!
 
Fickkniv och ficklampa.

Mina favorit prylar är nog fickkniven som jag inte kan gå ut utan. Just nu en Leatherman Squirt S4.
(Om ni väljer mellan en Squirt och en Micra välj Squirten, den är värd de extra pengarna.)
Sedan så skadar det ju inte att ha med sig en ficklampa också. Förut hade jag en praktisk diodlampa i kreditkortsformat, men det tappade jag bort...
Nu så kör jag istället med en UKE 2AAA Mini Pocket Light i väskan, den är liten men lyser mycket.
 
Nalgeneflaskan är med för det mesta och funkar både till att förblöta frystorkat och förvara dricksvatten, både på fjället och föreläsningar. Klarar stryk både från klätterklippan och skak i ryggan.
 
Re: Jägare

Partys; sa:
Kniv: Mora 2000
Ficklampa: UK4AA
Hund: Tysk jaktteriern Fiffi
Spade: Armens ihopfällbara

Jag klarar inte ett liv utan dessa saker.

jag gömde min vadmals ryggsägg som jag sydde utav en stulen militärrock den är tyst och rymmer de viktigaste under jakturen.
 
Re: Lädermannen!

walk_alone; sa:
Köpte min lädermann på Army And Nawy - Brodway NY 1995. Första jobbet var att rensa ett avlopp i en dusch någonstans på 59 gatan. Sedan har dem följt mig från skruv till pryl och kniven har skurit allt från godsaker till hårdhudade hälar. Alltid i bältet eller ryggsäcksfickan och jag vet inte hur många steg efter verktyg den sparat. :) // Roland

Jag kommer ihåg när jag skulle ut på nätet och leta efter lädermannen.
Men hamnade lite fel tänk vilken skillnad det är mellan leatherman och leathermen.
 
sajberjohan; sa:
Eftersom vi alla som är här inne på forumet är mer eller mindre prylgalna. Så tämkte jag passa på att fråga vilken eran favoritpryl är?


Personligen är det nog min rygga "Bergans Telemark" samt kniven "Sissipuukko".

Den där kniven verkar ju mkt intressant! Hittade en leverantör på nätet bara, vet du någon butik som säljer den i GBG? Man måste ju klämma på den innan man bestämmer sig!!

Maua
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rikard_wiberg_hotmail.com Din favoritpryl Utrustning allmänt 5

Liknande trådar