Favoritpryl???

Favoritprylen

Hade velat nämna min gamla favoritkniv, en Brusletto, men den blev stulen i Göteborg för några år sedan och inte blivit utbytt mot någon ny.
Men sen tänkte jag efter och kom på att en pryl som jag inte lyckas byta ut mot en nyare är min 30 år gamla ryggsäck "SwagMan".
Jag har försökt byta ut den flera gånger men inte lyckats, mest p.g.a. att den är lätt samt väldigt skön att bära och har varit pålitlig.
 
Nu får man ju passa sig, det känns som om jag svarat på denna fråga förr... typ 2001 eller så. :)

Bästa friluftsprylen... tja, jag tror faktiskt att det är en vanlig kniv. I just det aktuella fallet en liten Karesuandokniv som jag haft i många år. Det mesta i utrustningsväg har kommit och gått, men kvar i användning sedan ungdomsåren är kniven, en rostfri termos, Trangian och ett liggunderlag som fortfarande söker sin like.

Som vanligt beskriver prylbehovet en kurva där man i början har lite prylar för att man inte har råd, sedan köper man på sig mer och mer för att efter hand fasa ut allt man verkligen inte behöver tills man sitter med ungefär samma grejor som när man började. Möjligen av högre kvalitet. :) Märkligt, eller hur?

Jag har skrivit det förr: Grejen med prylar är inte att man skall ha MÅNGA, grejen är att de skall vara BRA. Köp kvalitet, har du inte råd så köp begagnat, strunta i det helt (ofta klokast) eller spara.

Buy quality, cry once.
 
Helt utan konkurrens är min träkåsa i björkvril favoriten! Undrar hur många liter kokkaffe som den har innehållit.
En liten bit efter men som god två kommer mina välanvända Jörnkängor. goda kompisar på många vandringsmil i olika delar av världen. Än bara tio år .. knappt medelålders.

Är det inte märkligt att två ganska basic saker är absoluta favoriter när garderoben och delar av källaren är fulla av alla möjliga friluftsprylar, mer eller mindre avancerade och man/jag alltsom oftast dreglar över nya hypade prylar. Borde nog fundera över det!?
 
Någon av mina yxor: antingen Gränsfors' Bruks Lillyxan eller Wetterlings Liten huggyxa. Det barnsligt kul att använda yxa!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rikard_wiberg_hotmail.com Din favoritpryl Utrustning allmänt 5

Liknande trådar