Favoritpryl???

Trangiat så klart!

Fast det kanske är en så självklar utrustningsdetalj för alla så att man inte tänker på det.

Mvh Harald Eriksson
 
Lädermannen!

Köpte min lädermann på Army And Nawy - Brodway NY 1995. Första jobbet var att rensa ett avlopp i en dusch någonstans på 59 gatan. Sedan har dem följt mig från skruv till pryl och kniven har skurit allt från godsaker till hårdhudade hälar. Alltid i bältet eller ryggsäcksfickan och jag vet inte hur många steg efter verktyg den sparat. :) // Roland
 
Re: Powermössa

ehn; sa:
madir; sa:
Houdinis magiska fleecepryl

Kollade på den på webben, och den ser klart intressant ut. Var köpte du den?

Eva

Jag köpte den på Kebnekaise fjällstation. Men jag har även sett den i Stockholm på stora Naturkompaniet på Sveavägen. Om du inte hittar den kan du ju prova att ringa Houdini direkt, hon som grundat företaget heter Lotta Giornofelice.

MVH
Petra
 
Fällkniven

Jag är lite svag för fickknivar. Verkar inte vara ensam om det. Har väl ca 10-12 stycken i omlopp. Mest för lätta skäruppgifter och småtäljning, kanske nån gång ibland rensning av småfisk. Riktig aktivitet kräver ett fast blad. Ok: vad är då min favoritsak och favoritsysslan med den. Det får bli en fickkniv från Puma, handbyggd ca 7 cm blad och 9 cm stängd. Lätt och rundad med superb stålkvalitet och vackert trä är den min absoluta favoritsak. Himmelriket är att sitta i vildmarken och lyssna på ett ståndskall och karva lite torkat fårkött med den.

Haré Bosse
 
favoriten är en gerber-multitång följd av en tå del till diamirbindningen.
obs höll på att glömma en rulle silver tejp är aldrig helt fel.
 
Jägare

Kniv: Mora 2000
Ficklampa: UK4AA
Hund: Tysk jaktteriern Fiffi
Spade: Armens ihopfällbara

Jag klarar inte ett liv utan dessa saker.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rikard_wiberg_hotmail.com Din favoritpryl Utrustning allmänt 5

Liknande trådar