Jag resonerar precis likadant, har alltid druckit vatten ur sjöar även där det funnits jordbruk och druckit vatten ur Östersjön rakt av. Jobbat på lantbruk där vi satt i ladugården bland korna och fikade vid kvällsmjölkningen utan att tvätta händerna, haft vattenintaget till huset direkt i sjön mm. mm.Vidare ska man inte använda livsmedel efter dess bäst före dag och man ska ha lagstadgad vila mellan arbetspass. Det finns massor med regler och lagar för att skydda oss, sen får kman ibland använda sunt förnuft för att ta ett eget beslut.
Jag kastar inte livemedel för att det blivit officiellt för gammalt, jag anväder näsan.
Jag kan själv avgöra när jag är trött
Och jag kan även avgöra vad jag dricker. Visst. jag tar intryck av deras "larmrapporter" men jag tar dem inte som en religiös sanning.
Nu har jag eget vatten innehållande både det ena och det andra men magsjuk, nä det har jag inte varit sen jag lämnade stans kommunala vattenledningsnät när jag bodde i stan, ett vatten jag undviker och som dessutom smakar skit, rent ut sagt. Mitt vatten räknas som otjänligt, det har det gjort i dom 25 år jag bott här, men det smakar iallafall gott, ja med undantaget den gången en stor råtta dränkte sig i brunnen, då var smaken lite unken nån vecka.