Guest
Gäst
Om inte trycket gånger kontaktyta är lika med belastningen (cykelns totalvikt), så blir det en obalanserad kraft, och hur skulle det gå till, menar du?
Aminida; sa:... Dumt om den ena
kör ifrån den andra i uppförsbackar och nerförsbackar.
Aminida; sa:Men vad ska dämpad sadelstolpe vara bra för?
Det finns MTB för 29", men det är ganska ovanligt och därför kanske inte så bra på långfärd ur servicesynpunkt.Aminida; sa:Finns det föresten mountainbikes som kan ha både 26'' hjul och 28'' hjul?
Jag hade också tänkt ge mig ut en helg för att testa både cykel och campingutrustning.
Bar ends ska jag absolut skaffa om inte cykeln har några såna. Jag har förstått att det där med att byta grepp är viktigt.
Aminida; sa:Nej, FIOLEN är inte 80 centimeter lång. Men LÅDAN är
80 cm lång. När man spelar fiol använder man sig av en
stråke också, och eftersom den är lång måste även lådan
bli lång.
biketivist; sa:Om inte trycket gånger kontaktyta är lika med belastningen (cykelns totalvikt), så blir det en obalanserad kraft, och hur skulle det gå till, menar du?
Aminida; sa:Hej alla Utsidor!
Jag ska ut på en lång cykelsemester i Sverige till
sommaren, och tittar därför på cyklar. Många säger att
stålram ska vara bra på en långfärdscykel. Nu har jag
hittat en cykel på ett oväntat ställe som jag tycker
låter riktigt trevlig faktiskt:
http://www.skeppshultcykeln.com/modell_fakta_printable.asp?gr=nya&ug=elit_h&id=26
Vad tror ni? Är den för tung för att använda för
cykelsemster? Nån som provat denna specifika modell?
Den har ju iaf många växlar och Simano-komponenter. Men
jag är ju rätt grön på detta, så det är därför jag
slänger ut en fråga här.
Ha det fint alla!
biketivist; sa:Jag vet mycket väl var rullmotstånd kommer från, men du har inte svarat på min fråga.
dabac; sa:Aminida; sa:Nej, FIOLEN är inte 80 centimeter lång. Men LÅDAN är
80 cm lång. När man spelar fiol använder man sig av en
stråke också, och eftersom den är lång måste även lådan
bli lång.
Skulle det hjälpa att dela på stråke och fiol? En stråke är ju en rätt spinkig grej, det borde vara lätt att fixa ett fodral till den. Vita avloppsrör (såna som sitter under tvättställ t.ex. kostar runt 30 kr/m. Komplettera med två proppar eller huvar så kan du spänna fast den lite varsomhelst tryggt väderskyddad. Då skulle du kunna använda en mindre låda till fiolen.
ala; sa:Aminida; sa:Hej alla Utsidor!
Jag ska ut på en lång cykelsemester i Sverige till
sommaren, och tittar därför på cyklar. Många säger att
stålram ska vara bra på en långfärdscykel. Nu har jag
hittat en cykel på ett oväntat ställe som jag tycker
låter riktigt trevlig faktiskt:
http://www.skeppshultcykeln.com/modell_fakta_printable.asp?gr=nya&ug=elit_h&id=26
Vad tror ni? Är den för tung för att använda för
cykelsemster? Nån som provat denna specifika modell?
Den har ju iaf många växlar och Simano-komponenter. Men
jag är ju rätt grön på detta, så det är därför jag
slänger ut en fråga här.
Ha det fint alla!
En äldre tråd som behandlar samma ämne som detta började med. Skeppshult för touring.
Ibland har man marginalerna på sin sida! Din tråd kunde lika gärna slutat i ett snarstucket "använd sökfunktionen" och en länk men så mycket roligare det blev när det blev så här istället!
/Andreas