Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ekollon
- Trådstartare ramsis_iv
- Start datum
Rådet att späda ut dem i bak kan inte nog understrykas. Det mesta vilda och ursprungliga som är ätbart, är det uppblandat med livsmedel som är förädlade sorter. Rena rötter, blad och vilda frukter brukar vara beska, bittra och allmämnt läskiga. Men finns inget annat så.
Överleva är rätt hårt och brukar handla om mer eller mindre svält.
Överleva är rätt hårt och brukar handla om mer eller mindre svält.
Man är inte överlevare förrän man blivit räddad...
hallon, blåbär, trattkantarell och nässlor finns i rejält överflöd vid rätt tid på året och de smakar ridonculus.
Men inga av dem innehåller några större mänder kolhydrater och protein.
Jag har alldeles nyligen prövat att koka kaffe på ekollon och tja vad skall man säga. Det fick en mycket otrevlig bitter smak, kanske för att jag rostat för hårt, men jag har sällan saknat min morgonlatte som när jag försökte dricka upp allt på plåten. Jag gjord en nästan hel långpanna för att ha med mig ut på en längre vistelse men jag vet inte... ekollon känns om inte giftigt så åtminstone alldeles för hardcore för mig.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg