Minimalism - Hur ser fjällpackningen ut?

Detta är inte den enda tråden på sistone som mer än annat tycks handla om att reda ut betydelsen av ord/begrepp. I denna förefaller TS önskan vara att få hjälp med att fylla ordet "minimalism" med innehåll. Eller möjligen att testa om hens egen förståelse av begreppet stämmer överens med andras? (Eller kanske något helt annat som jag inte lyckas klura ut...)

Vilka andra trådar tänker du på? Jag har inte varit inblandad i någon i alla fall så blir mest nyfiken.

Min önskan är att människor som identifierar sig med ordet beskriver sin fjällpackning, inte mer än så.

Hade ju varit lite kul (på pappret iaf), att bara bli avsläppt från en helikopter och sen försökt ta sig till civiliationen utan nånting med sig än det man har på sig. Finns väl liknande survival-program på teve med Bear Gryll eller nåt? Då blir det väldigt minimalistiskt om det är så du menar med få grejer med sig?
Men när hungern kommer är det inte lika kul, eller regnet. Jag hade nog överlevt iaf då jag inte skulle ge upp förrän jag är framme.

Hade ju varit lite kul (på pappret iaf), att bara bli avsläppt från en helikopter och sen försökt ta sig till civiliationen utan nånting med sig än det man har på sig. Finns väl liknande survival-program på teve med Bear Gryll eller nåt? Då blir det väldigt minimalistiskt om det är så du menar med få grejer med sig?
Men när hungern kommer är det inte lika kul, eller regnet. Jag hade nog överlevt iaf då jag inte skulle ge upp förrän jag är framme.

Fördelen med fjällen är att man inte kan ge upp... Det jag älskar mest med fjällen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dyngbagge Hur flyga med fjällpackningen? Fjällvandring 33

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg