Jag tror att vad man en skriver i denna troden so kommer det nogon och svarar att "Moran e best". Det finns sekert tusentals menniskor som tycker moran e best men troden handlar vel inte direkt om det. Att bara upprepa detta tillfor inget. Jag anvender ockso moran mycket i mitt arbete och tycker det er en veldigt bra kniv men er man knivintresserad so recker det inte med att bara ega en mora, man leser och soker runt efter andra knivar man tycker er vackra, funktionella osv....Nojer man sig med bara en mora er man kort sagt inte knivintresserad eller ockso tycker man sig ha funnit den optimala kniven och behover inte leta efter nogon mer. Men for oss som tycker det er roligt att titta po nya modeller, lesa om dom och kanske kopa nogon ny do o do, er det fint att fo tips her po forumet. Igor hittade jag en sida der dom testar knivar till det yttersta, po film kan man se hur dom ger knivarna vad dom tol. sidan heter:
www.knifetests.com kul sida tycker jag. Hittade en intressant kniv som liknar S1an - Buck nighthawk. Fick mycket gott betyg i testet. Men fallknivens kniv A1 fick endo bettre, testsidan tyckte fallkniven var dom besta knivar man kan kopa idag.
Avslutningsvis vill jag bara saga att dom som postor att billigare grejor er lika bra som dyra inte har kopt rett produkt, man moste ju gora lite efterforskningar ockso....hilleberg, finns det bettre telt? Western mountainering - finns det bettre sovseckar? klettermusen - finns det bettre byxor? .......jag tror inte det...det finns en anledning till att vissa produkter er dyra och vissa er billiga. Man betalar inte bara for att grejen skall funka utan even for design, kensla , kvalitet. Men er man inte intresserad av nogot av detta finns det ju alltid alternativ att hitta som ex moran.
Tur att det finns nogot for alla smaker : )
/Gustav