• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

dont feed the troll

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Re: Re: Trolltider

bash; sa:
Hutt; sa:
bash; sa:
Har utsidan funnit några Troll som gått lösa??

Vad sägs om det här exemplet, som taget ur skolboken:

"Nog borde en instruktör ha adekvat utbildning inom:

- Livräddning
- HLR & LABC
- Rättsliga regler
- Kajakkännedom och vattenvana
- God kondition
- Stabilt psyke
- Fullgjord värnplikt
- Skepparintyg
- Navigationskunnskap"

Från vilket forum är detta geniala inlägg hämtat?

Härifrån:http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18396

En riktig lustigkurre!!

Fredrik
 
Re: Re: troll länk

GustavOh; sa:
Hehe. Det är ju inte så att dessa diskussioner uppstår bland "seriösa" utsidemedlemmar, eller?

*Tänker på Hilleberg vs världen, Meindl vs Lundhags, Morakniv vs Fällkniven etc*

HaHa ja verkligen, forum för friluftsmänniskor måste vara rena paradiset för Troll.

Brukar ofta tänka på att det är märkligt att folk kan hispa upp sig över sådana fjutiliteter.

Fast alla har vi väl lite Troll i oss det gäller bara att inte tappa kontrollen.

Hans Friedel
 

Guest

Gäst
Seehund; sa:
Observera att troll ofta är lögnare och gör falska anklagelser för att få den uppmärksamhet som de vill ha ("Judar dyrkar Satan, alla är onda, jag är smartare än alla andra," etc... ). Så som nämns i regel 20 så blandar alltid en lögnare in sanning i sina lögner för att göra dem mer trovärdiga. Lögnare upprepar dessutom gärna lögner som de hör från andra, så att de kan skylla på någon annan för lögnen om den blir avslöjad."

gert

Mr. Gert har givit oss en lektion i psykologi. Jag tror att Herr gert talar av egen erfarenhet. Således har vi lyckats avslöja Gerts lögn. Ray.
 
Hutt; sa:
nermander; sa:
Hutt; sa:

Hmm, det är det väl inte? Eller är Bert Juhlin och Fritz Andersson samma person?

Det är vad jag tror.

/Hans

Det verkar som vi fâr lägga till mer namn pâ den listan... Ray, Hannes.. En konstant provokatör av den kalibern bör ju som sagt helst tigas ihjäl, men kan man inte stoppa möjligheten att en och samma person registrerar sig under flera olika pseudonymer/profiler?

Mvh / Mats
 
Trollvarning

akut; sa:
Seehund; sa:
Observera att troll ofta är lögnare och gör falska anklagelser för att få den uppmärksamhet som de vill ha ("Judar dyrkar Satan, alla är onda, jag är smartare än alla andra," etc... ). Så som nämns i regel 20 så blandar alltid en lögnare in sanning i sina lögner för att göra dem mer trovärdiga. Lögnare upprepar dessutom gärna lögner som de hör från andra, så att de kan skylla på någon annan för lögnen om den blir avslöjad."

gert

Mr. Gert har givit oss en lektion i psykologi. Jag tror att Herr gert talar av egen erfarenhet. Således har vi lyckats avslöja Gerts lögn. Ray.

Här är trollvarning på MC Niffor.

/Hans
 
Att peka ut folk som troll på forumet är ingen bra ide. Anmäl dom till utsidan så får dom ta hand om det. Däremot tycker jag faktiskt att det är en viss skillnad mellan Hannes och Ray, Fritz och bert juhlin. Hannes använde ett par solglasögon när han skulle paddla för USA och har inte provocerat för provocerandets skull på samma sätt anser jag. Men men, låt nu inte detta bli en folkdomstol...

Dock tror jag Patrick är det största trollet av alla, i alla fall med tanke på antalet inlägg ;)

/Martin
 
Håkan K; sa:
Men Patric, du är ju ett oförargligt troll! Vem kan irritera sig på ett troll i sombrero... :cool:

/Håkan

Att Patric skulle vara ett troll, det vet jag inte, men han har många roliga och bitvis intressanta inlägg. men jag fattar inte hur han hinner med alla inlägg, för med den takten han har på inläggen, så hinner han väll inte med så många knop på jobbet :)

//Micke
 
Mycket väsen för ingenting! Alla har vi ett litet troll som lurar i skuggorna, annars skulle vi inte skriva alls :) Jag tänker närmast på hur många år jag klarat mig utan Utsidan?
Jag är med i så mycket på nätet så jag måste ha en lista med lösenord men det är bara här på utsidan jag sprider mina visdomsord i stället för att vistas UTE!
Visst finns de spammare, flammare, troll, forumpoliser och etiketerare. Vill man kan man sätta många etiketter på de inlägg man skriver - ingen nämnd ingen glömd.
Vad är jag nu? Struntar i vilket och om mitt feta ego känner av en släng genom cyberryden så kan jag alltid ge igen, anmäla det till admin eller.... strunta i det .... kom ihåg, det är bara ord.
Förresten finns det en länk som heter Regler till vänster // Roland (?_?)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.