Hälsar glatt och tar det alltid lugnt om jag råkar stöta på någon när jag sitter på cykeln i skogen. Speciellt om det råkar vara en häst, hund eller barn.Jag förenklar ytterligare: Man ska inte behöva gå på helspänn på en vandringsled, för att en tung mtb-cyklist kan dyka upp när och var som helst, i vilken hastighet som helst.
Lägger man till barn och hundar i ekvationen, så blir det ännu tydligare. Ett barn som suttit på huk och ätit blåbär rusar plötsligt tillbaka till stigen, t ex. Fotgängare/vandrare rör sig irrationellt, och har rätt att röra sig irrationellt.
Håller med om det du säger. Självklart borde Stravagalningarna klara av att visa lite hänsyn. Den värsta typen är dom med hörlurar i öronen och en sån där dator på styret. Full fart med ett ända mål i sinte KOMs! (king of the mountain).
Men visst borde vi väl kunna samsas och visa hänsyn till varandra ute i skogen.
Stigcyklingen kommer att öka i Sverige oavsett om man vill det eller inte. Lösningen på det borde la vara undervisning i folkvett samt utbyggnad av fler specade cykelstigar i tätt befolkade områden.
att fler finner intresse för skogslivet är väl superbra!
Men snälla läs vad ni själva skriver! Har läst igenom nästan hela tråden och många kommentarer låter som SD predikan om invandring. Fast här är det cykelinvandrare det talas om. Nog ska väl alla kunna få plats ute i naturen?