Man har svackor ibland. För fem, sex veckor sedan var det inte kul alls att springa. Bara tråkigt och jobbigt. Mycket och rätt hård träning men inga resultat. Men så är det ju. Man kan inte prestera under tunga träningsperioder, som du verkar vara mitt inne i för tillfället. Men det är de som ger resultat när man väl skall toppa. Hårdträning tynger både fysiskt och psykiskt. Det senare sätter man inte i direkt samband med träningen men det känns när man får en lite lugnare period....och här sitter jag och känner att lite av Noobs överskottsenergi inte alls skulle vara ovälkommen!
Har haft det segt med löpningen, jobbet mm, ja kanske segt i allmänhet, ett par veckor nu. Dagens aktivitet är egentligen att vakta Staffanstorpet med tillhörande hund (och det tar ju Nilak hand om; eftersom Easy snart är löpmogen så är Nilak mer än villig, den jävla pedofilhunden!). Men, springa bör man ju.
Det blev ganska prick en timme med snittpuls 156 (obegripligt lågt, jag sprang ju som en idiot!). Körde 10-5-intervaller, dvs 10 min i ca 160 följt av 5min i 150. Rätt bra klipp i steget stundtals, men ändå alltså svårt att pressa snittpulsen (skulle ju ha gissat på snitt 162-165 mtp ansträngningen!).
Igår gjordes ett försök till korsträning m lapphunden, gick upp på Frösöberget och harvade deras elljusspår m tillhörande styrketräning. Riktigt roligt!
Så, sluta gnälla och ta i lite mer
Vad blir dina pulsdata uttryckta i % av maxpuls?