Dagens aktivitet?

Det blev som planerat.

Knatade tolv ggr uppför åsen vid Kungshamn Morga, det blev 14 km med anmarch och frånmarsch. På den turen får man ihop dryga femhundra höjdmeter vilket int är fy skam i Uppland.

Hemma så lackade jag bladen på min ena paddel och tvättade, slipade och målade kajaken. Aldrig förr har väl björkarna släppt så mycket blomfnas som just idag, men hajfjällstruktur gör ju simmarnas dräkter snabba så vem vet kanske jag planar iväg vid säsongspremiären på tisdag.
 
I går kväll körde jag ett långt pass med bålstabilitet, rörlighet och stretch. Börjar känna mig riktigt vig nu :).

La till några extra bålövningar, och det känns idag....
 
Sitter o kollar på bilderna från Grekland, kom hem igår.
Beställde en liten mixedgrilltallrik, 120 spänn, fick den här....

Det gick inte att äta upp hälften...
 

Bilagor

  • PICT0135.jpg
    PICT0135.jpg
    70.8 KB · Visningar: 217
Säsongens första motionscykling och skogspromenad på barmark.
Puh;hemsk hosta och förkylning som inte släppt på två veckor,sjukt dålig kondis ännu,hoppas det blir bättring snart.
Sammanfatta vinterns övningar;mer draghundskörning och lite mindre längdåkning,men ett par mil på skidorna dagligen skulle jag tro.
Inte åkt upp mitt säsongskort i backen;av minskat intresse eller pga att ingen hängt med dit.Kanske blir det mer åka nästa år,eller ännu mindre.
 
Lätt cykling idag... eller rättare sagt, jag tog cykeln för att hämta bilen efter gårdagkvällens middag hos vänner på Hägerstensåsen.

Ett bra test för att se hur mina krämpor svarar... och det kändes bra. Dock alldeles för kort för att dra några slutsatser ifrån... knappt 13km på 34 minuter...

Träningsvärken har tilltagit under dagen efter gårdagens extra bålstabilitetsträning, det är väl iofs bara bra, då vet jag var och ff a att den fungerar ;-)

Och nu har jag deklarerat... skönt att ha den bakom sig.
 
Löpning 1:a ggr på 3veckor(pgr av ryggproblem) å det var helt underbart ;)

/Janne

Ser fram emot min första löpning efter mitt skadehe***e... kommer forhoppningsvis också att vara helt underbart.... eller så upptäcker jag bara att jag har fått urusel kondis... + att jag kommer att ha sjuk träningsvärk dagen efter.;) ... Fast jag ser fram emot det oavsett ... pain is temporary, glory is forever... eller nåt sånt...typ...
 
Förra veckan spriddes löppassen ut lite väl mycket, men jag har bara mig själv att skylla. Bot och bättring således! Men, de pass som blev av var ändå bra.

I lördags blev det 5x90 höjdmeter i Stuguns slalombacke med ryggsäck, ingen aning om puls men nog tog jag i. Gick upp och sprang ned, alldeles för brant för att gasa på uppför. Får hitta någon sån backe också. Sedan dess har min mage krånglat multum, kan det bero på att jag drack ur Indalsälven? F ö är det en väldigt bra motivator till backträning att springa med en vacker ung dam, ssk när hon är ens flickvän!


Igår, på gränsen till att skippa mer löpning, blev det ändå ett tvåtimmars lugnpass. Stannade och surrade med en lapphundsägare en kvart och blev kall, men det är alltid roligt att träffa andra lappisar. Telefonnummer utbyttes etc etc. Lyssnade sedan på Lagerkvists Gäst hos verkligheten, många år sen jag läste den nu. Lika bra fortfarande, egentligen bättre nu.

Vände vid Ås kyrka, eftersom jag tidigare på dagen sett kyrktornet sticka upp ur skogen, och likt ett barn frågat Ulrika "Hur långt är det dit?" På väg hem fick jag stifta bekantskap med Östersunds nya besparingsstrategi (även känd som reduced-carbon-footprint-for-rape-energy-strategy2K9). Man släcker helt sonika ned lampor på offentliga platser (inkl badhusparken, där alla som ska till/från Frösön till fots måste passera, och där det är fullt med buskar och prång!) efter kl 22. Själv ser jag tre möjliga paketlösningar på de problem detta ställer till med:
1. Foppatofflor, Let's Dance på 42-tummaren, festpåse OLW Grillchips och Ranch-dipp
2a. Svart mjukisdress, mockasiner, androgyn kroppsbyggnad, balaclava, kaststjärnor och ett ylande "Banzaaaiiii!"
2b. En pitbull och skånsk dialekt
3. Tre Bosch-extraljus på bröstet, en 12-voltare i ryggsäcken och en storjävla röd strömbrytare
 
Ha! Ca 23km löprunda, Frösön-Birka-Ås-Frösön, på 2h 15 min. Inga direkta problem med flåset, möjligtvis var motivationen sådär ibland, och ont i låren, men vad f-n... :) Längsta rundan på flera år - jag är Nöjd! Frågan är väl om jag kommer vara helt inmobiliserad imorgon...?
 
Knatade

Knatade 8,5 km i hemmaste terrängen, det är då man startar vid ytterdörrn och slutar vid ytterdörrn utan att ha passerat igenom bilen, det tog i runda slängar en timme och tjugofem minuter.

Färgen har nu torkat på kajaken så den åker nog som tänkt är i sjön i morgon.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg