Dagens aktivitet?

Axelpass sent ikväll, medan Ulrika såg American Psycho. Borde det oroa mig att hon gör det efter mer än två mils löpning? Imponerad är jag i vilket fall.
 
Idag 45 min blandad löpning i hyfsat tempo (160BPM), efter uppvärmingen. Blandat regn och +6 grader.

Rätt slitsamt, delvis beroende på att jag inte kunde falla till ro i ett entimmestempo. Eller vad som nu kom först. Planen på ett timslångt lunkpass förföll hsh snabbt. Efter en kort omväg nåddes Lövsta trekilometersspår, och efter att ha blött skorna i dess lera fortsatte jag med den långa motan upp mot Frösöns utkik. Note to self: Eftersom det finns gott om lösgående rådjur så ta med den rådjursätande lapphunden nästa gång. Jävlar vad det sved i benen. Kings of convenience i lurarna gav väl inte heller rätta kicken. Snodde en klunk vatten ur en kvarglömd flaska. Räven är ett äckligt djur.

Efter krönet på Frösön så ökade jag farten. Motivationen flög in samma väg som de sura uppstötningarna (note to self: inte dricka bara kaffe under en hel eftermiddag) flög ut. Dammade på rätt rejält nedför frösöberget, från det skumma zoo:t. Mötte en kvinna vars skor gjorde bubblande, ja nästan löddrande, avtryck på asfalten. Spännande, hade hon sprungit genom en biltvätt, eller finns det speciella bubbelskor? Är det Nike?

De sista kilometrarna gick till Kent. Det säger något.

Väl hemma, efter att ha hoppat över stretchingen (denna säsong är policyn att stretching är fånigt), tillverkades nåt slags wok under livlig uppvätskning på tjeckoslopolsk öl. Hett blev det, men rätt uppskattat (kul att för en gångs skull följa ett recept när man wokar!). Mer öl på det. Sen kom Staffan förbi med Easy (ja, hon heter så, hans hund alltså. Inte någon slampig high school-syrra). Vi konstaterade att Nilaks intresse måste vara nåt slags hund-pedofili, eftersom han är typ 27 och hon, öh, elva år gammal översatt till människoår? Lägger i a f upp en bild på hur Min Stora Hund fullkomligt AEGER Staffans lilla hund. Eller nåt.

Kvällen blev, sedan hundarna tröttnat på att härja, komplett tack vare Bartóks violinsonater, Kvibille gräddädel och portvin. Perfekt återhämtning efter en regnig arbetsdag!
 

Bilagor

  • Utsidan1.jpg
    Utsidan1.jpg
    23 KB · Visningar: 235
Senast ändrad:
På väg hem fick jag stifta bekantskap med Östersunds nya besparingsstrategi (även känd som reduced-carbon-footprint-for-rape-energy-strategy2K9). Man släcker helt sonika ned lampor på offentliga platser (inkl badhusparken, där alla som ska till/från Frösön till fots måste passera, och där det är fullt med buskar och prång!) efter kl 22. Själv ser jag tre möjliga paketlösningar på de problem detta ställer till med:
1. Foppatofflor, Let's Dance på 42-tummaren, festpåse OLW Grillchips och Ranch-dipp
2a. Svart mjukisdress, mockasiner, androgyn kroppsbyggnad, balaclava, kaststjärnor och ett ylande "Banzaaaiiii!"
2b. En pitbull och skånsk dialekt
3. Tre Bosch-extraljus på bröstet, en 12-voltare i ryggsäcken och en storjävla röd strömbrytare

Hahaha! 2a är en klar vinnare =) Jag ser det framför mig...you crack me up!

Idag, städning. Imorgon, styrka.
 
Skogscykling i Änggårdsbergen.

Under många år har jag aldrig haft med mig slang och pump. Idag var första gången min utrustning har fullständigats. Idag var första gången på många många år jag fick punka. Perfekt timing!! :
 
Skogscykling i Änggårdsbergen.

Under många år har jag aldrig haft med mig slang och pump. Idag var första gången min utrustning har fullständigats. Idag var första gången på många många år jag fick punka. Perfekt timing!! :

Otajmat...

Förra året så köpte jag nya racerdäck för att mina gamla, som jag aldrig haft punka med, började bli slitna... tänkte att det nog var smart att byta innan första punkan kom.

Vad tror ni hände första turen med de nya däcken, som förövrigt var de senaste värstingsvindyradeluxantipunkadäcken?

Självklart fick jag punka!

I kväll har jag först, till tonerna av Tomas Anderson Wij på högsta volym, städat lyan eftersom Malin kommer hem från England i natt, tänkte att det kunde vara skönt för henne att slippa se hur jag grisat ner när hon varit borta ;)

Avslutat med 40 min rehabträning.... om allt går enligt planerna så skall jag försöka mig på en 3-4 mil på racern i helgen som kommer...

Thomas
 
Senast ändrad:
För mig har det varit nån mil löpning i lugnt tempo varannan dag. Nästa måndag blir det mer strukturerat igen. tänkte köra ca 4 veckor kvalitet och sen blir det en halvmara upp vid polcirkeln. Jultomtens eget löparrangemang faktiskt. Ska försöka springa riktigt fort och bra. får kanske fler och dyrare julklappar då :)

Blåsten får ge sig nån gång. Det gör inget att det är lite kallt, regnet bekommer mig inte, men blåsten är jobbig! Cykla och springa i rejäl mot/sidvind är inte kul.
 
Varannan dag var det tänkt ja. Tanke äro en sak, handling en annan. Det har blivit 7,5 - 11 - 13 - 11 km de senaste fyra dagarna. Imorrn blir det förmodligen nån mil till. Okynneslöpning är skiten!

Tror jag tar en cykeltur i det härliga försommarvädret senare idag. Gräsmattan kan vänta :)
 
...och här sitter jag och känner att lite av Noobs överskottsenergi inte alls skulle vara ovälkommen!

Har haft det segt med löpningen, jobbet mm, ja kanske segt i allmänhet, ett par veckor nu. Dagens aktivitet är egentligen att vakta Staffanstorpet med tillhörande hund (och det tar ju Nilak hand om; eftersom Easy snart är löpmogen så är Nilak mer än villig, den jävla pedofilhunden!). Men, springa bör man ju.

Det blev ganska prick en timme med snittpuls 156 (obegripligt lågt, jag sprang ju som en idiot!). Körde 10-5-intervaller, dvs 10 min i ca 160 följt av 5min i 150. Rätt bra klipp i steget stundtals, men ändå alltså svårt att pressa snittpulsen (skulle ju ha gissat på snitt 162-165 mtp ansträngningen!).

Igår gjordes ett försök till korsträning m lapphunden, gick upp på Frösöberget och harvade deras elljusspår m tillhörande styrketräning. Riktigt roligt!
 
Utgång i går kväll och middag på Shanti, ett indiskt hak på söder... det var starkt, så det krävdes mycket öl för att svalka ;).

Småseg i dag men det var bara att bita ihop eftersom det var dags för städning i brf föreningen... ganska kul ändå att kratta grusgångar skyffla ut jord och så nytt gräs. Traditionsenlig korvgrillning till lunch...

Sen var det dags för att testa om kroppen höll för en lättare löptur, Åkte till Lida och stack ut i 4.7 skogsslingan... tog det mycket lugnt. Efter 3 km började jag känna mig lite stel... så jag genade lite och kortade ner distansen för att inte riskera något.

Det blev 3.34 km på 20:16, löjligt kort pass... man kan säga att kroppen vann idag... hjärnan hade kunnat springa hur långt som helst... för det var vansinnigt kul och skönt att springa!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg