Dagens aktivitet?

Högskoleprovet....suck
fel typ av aktivitet, hjärnan fungerar inte bra när inte kroppen rör sig. Trött o seg nu, hoppas jag inte gjorde det förgäves.

/Rasmus
 
Mera vårtecken från Umeå

Cykeltur (27 km) i lätt snöfall på morgonen. Trots snöfallet fick jag ändå se ett par skator som samlade material till sitt bobygge! Ett riktigt vårtecken minnsann!
 
Utförs i Trillevallen idag. Trevligt, även om jag också lämnade huvudet hemma (på nån hylla i garderoben, tror jag). Sjukt seg helt enkelt. Ser ju å andra sidan att fler varit det. Provade nya skidorna som gick bra, och nya (beg) pjäxorna som var för små. Föret var perfekt; djupt pistat och bra grepp men ändå hyfsad fart. Får ta en till vända under veckan så man får lite snurr på skidorna igen.

I ö förbereder jag för Den Stora Omformatteringen, och det är ju som vi alla vet ingen liten grej.



Men alltså. Barnfamiljer. Om det finns ett STORT skötrum, varför byter man då blöja på barnen på matbordet i värmestugan, med folk som äter runtomkring? Helvete, det är bara så jävla ohyfsat.
 
Dagstur vid Hellas

Gick "Milbanan" med start vid Hellas idag...

Gråmulet och ganska slaskhalkigt i spåret.... men det blev ändå en skön tur... med en liten fikapaus. Parkerade en liten bit ifrån starten, för att få stå gratis, så sträckan blev lite längre än ledens mil.

Ryggen höll bra, den brukar göra det vid vandring... snarare så att det blir en helande effekt... men vi får se i morgon... :-/.

11,28km på 2:47 inkl fikarast.

Karta och data: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7895458

/Thomas
 
Es ist Unser in der Luft!

Fortfarande seg i huvudet klämde jag en mil i Lövstaspårens blötsnö igår, sen däckade jag. Har ägnat ett par dygn åt att formatera om datorn, vilket ju kan tära en del på krafterna... Skidorna var inte vackra under efteråt.

Idag återigen blötsnön som var ännu blötare än sist (två dagar med +3-5 gör ju sitt till...). Disponerade krafterna lite bättre nu, och orkade 15.5km på en inte så smickrande tid. Skönt med lite sol, men vinden friskade i (om än inte fullt så extremt som igår). I sydbackarna var det sådär blött så det riktigt Schhwooosh:ar om skidorna, och om det funnits is i botten så hade det garanterat stått vatten i svackorna. Nu finns ingen is i botten utan bara en massa löst packad snö, och i vissa löpor sjönk skidorna ned lite ojämnt med rätt mycket svajjighet som följd. Tog mig istället tid att stå och njuta av solen på en flat sträcka där jag varken kom framåt eller bakåt (slaskhugg framåt och slasksläpp bakåt).

Det var inte najs.

Den dåligt packade snön, Lövstaspårens adelsmärke, fick också stavarna att ömsom släppa (de vickar loss ur den lösa toppsnön) och ömsom hugga igenom, trots de större trugorna på mina Swix.

Det var inte heller najs.

Nu ser jag att undersidan av skidorna ser ut som fan, på ett ungefär. Det går åtm att skrapa bort, tur att jag inte körde klistrat!
 
Ett styrkepass (bröst) på eftermiddagen, sen ett varv runt Frösöberget med Ulrika och Anna.

Läste f ö att en stor enkätstudie (nästan 2500 deltagare), kombinerad med (anonyma) urinprover visat att ungefär var 5:e som styrketränar på gym använt dopningsklassade preparat någon gång. Utan att ha läst studien närmare så är det betänkligt. Tur att jag tränar hemma.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg