Dagens aktivitet?

Tycker jag känner igen det där upplägget; är det Szalkais från marathon.se? Siktar du på Sthlm marathon? Gillar själv det skarpt!
Det är inte Szalkais, det är ett amerikanskt "nätprogram" jag hittat och som funkar bra. Frugan däremot följer ett av Szalkais program och det verkar mycket roligare än mitt, inte lika fyrkantigt. Tror det blir nåt av hans program för mig också nästa gång. Jag gillar inslagen för förbättring av löpstieln i hans program.

Jag siktar inte på något särskilt lopp. Närmaste större evenemang/åtagande är en halvmara (vilket är distansen jag tränar för, har aldrig sprungit en helmara) i Split, Kroatien, i slutet av april. sen blir det lite lokala lopp på distanser mellan 10 och 21 km. Årets sista lopp, själva finalen, blir Florens Maraton nån gång i slutet av november. Sprang halva distansen förra året men funderar på hela distansen detta år. Får se om jag tror mig vara redo för en anständig tid på 42 km.
 
Igår jättegod öl på Rover.
Idag helshysst klättring på Klätterdomen.
Imorrn mat och födelsedagsbarn.

Till helgen blir det skidåkning i jämtlandsfjällen. :)
 
11 km. 7 *400 m intervaller. 93 % maxpuls. Skitväder att springa i. Vind och kornsnö i ögonen. Nu får det bli vår.

34 km sprungna denna vecka. På lördag blir det 21 till.
 
Skidor och mat

Jag envisas med att åka på Storsjöns is. Idag ca 25km och 1:30, men svårvärderat pga väldigt märkligt före. Delvis var spåret bara is, delvis helt igendrevat med sockersnö, delvis var det nästan borta och vissa ställen var så söndertrampade att jag var glad att stavarna inte innehåller många procent kolfiber; i annat fall hade de delvis blivit kvar i snön, och min plånbok hade gråtit.

Där spåret syntes gick det dock fort, avverkade första milen på 33min utan att förta mig (159 i snittpuls). När jag varit inne vid stan och vänt (och hutat åt en hundägare som hade inte mindre än fyra (4) ystra pointers lösa i spåret - ja vad är egentligen problemet?) så kom jag bara ett par km längs det andra spåret, sen var det bara drevsnö och vind och skit och jag fick ge mig. Svårt att hålla balansen också i den ojämna vinden.

Väl hemma lagades en riktigt bra wok, utfodrate t o m Ulrika med den. Fick blodad tand, ska se om jag kan woka nåt helt annat på ett helt annat sätt imorgon, så det inte blir för enahanda. Lite svårt dock när man inte har råd med t ex nötkött för 300kr/kg...
 
Skitvecka

Fick efter måndagens innebandy ont i ryggen... och det har inte riktigt släppt än.... otroligt frustrerande! Sannolikt så beror det på flera skobyten den senaste tiden... har ångest varje gång det är dags för att jag är så j**la känslig just vid skobyten. Får alltid antingen knäproblem eller ryggproblem.

Blir jobbigt när mina Nike free har gjort sitt... får väl köpa ett par likadana.

Dagens aktiviteter blir först att gå på födelsedags kalas på dagen... och kanske en liiiiten löptur i kväll... abstinensen är just nu mycket jobbig... :-/
 
Skate ca 17km idag, trött både i skallen och i kroppen, svårt att få något riktigt flyt. Skönt med nya stavarna, en decimeter extra märktes verkligen. Dock lite svårt när motbackarna vetter ditåt där eftermiddagssolen verkar ligga på, så man hugger igenom de nya stavarnas minitrugor. Får väl dricka vatten ikväll istället för sprit så kanske skidåkningen går bättre.
 
19 km löpning. Hjärnan urkopplad.Planen var 21 km. Kände mig stark och pigg och fick av någon konstig anledning för mig att springa första milen på 45 minuter och resten i makligare tempo. Inte så smart att göra det just nu. En vilodag mindre än vanligt och två intervalldagar i veckan. Iväg alltså i 4:30-tempo. Kändes bra till en början men när huvudet är dumt måste kroppen straffas. 7,6 km gick det. Sen sa det kachong och benen stumnade. Resten av distansen släpade jag mig fram. Kass runda.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg