Dagens aktivitet?

igår: en liten tur med racern i småländskt solsken.
idag: trädklättring med såg, promenad samt en liten tur med kajaken med namn Corsa i Malmös centrala kanaler.

otroligt skönt!

(Och i bilradion tur och retur Göteborg har jag haft tur med programmen Filosofiska rummet, Sartres Smutsiga händer, Teologiska rummet, Sartre igen (nu hela) och Nileskärs förträffliga Soul om Scarface. Vilken radiohelg!!)
 
Cyklat

Vassunda - Enköping 66 km riktning SO vind SV runt 5 m/s. Bra träning sörru, som plantsättningsförmannen i min ungdom plägade säga när det var långt att bära de nyvattnade plantlådorna.

I Enköping blev det middag och tårta, bil åter med familjen.
 
Bra cykelväder nu så två av veckans fem löppass ersätts av cykling. Start igår med ca 20 km. Lyckades välja den förmodligen backigaste tvåmilarundan i hela skåne. Ajaj, vad det kändes i låren. Men det kändes gott :cool:

Idag 11 km löpning, inkl 7*400m intervaller.
 
En bra dag!

Nu har det gått en hel vecka sedan min idiotlöpning... har nog aldrig känt mig så skadad som jag känt mig den senaste veckan... i söndags, alltså fyra dagar efter skadan så kunde jag fortfarande inte gå ordentligt... utan haltade fram och kände mig allmänt orörlig och långsam...

Jag har stretchat varje dag med fokus på stora sätesmuskeln (Gluteus Maximus) och piriformis, och även tränat lite lätt rygg och mage... och det har hjälpt en hel del... i måndags och i går kändes det mycket bättre!

Idag, hade jag äntligen tid hos naprapaten... det tog ett tag innan jag insåg att jag var tvungen och sen nån dag att få tag i en kompetent sådan...

Men vilket lyft! Har nog aldrig haft någon liknande smärta som när naprapaten behandlade mig, gjorde galet ont... men vilket resultat! Direkt efter kände jag ingenting! Det kom senare tillbaka lite lätt men inte alls i jämförelse med i morse.

Positiva besked 1: Det var inte ischias som jag trodde, och inte diskbråck eller något annat jobbigt... utan endast av muskulär karaktär, dessutom enligt honom lättbehandlat... skönt.

Positiva besked 2: Vår påsktur till Tiveden blir av, då det inte skulle vara någon större risk att gå i skogen några dagar, blev till och med rekommenderad att testa att ta en kort,men lätt, löptur... så nu blir det Tiveden i helgen, fast dagsturer istället för den längre turen som vi planerade initialt. Så det blev en sväng förbi kartbutiken och inhandlande av några kompletterande kartor.

Positivt besked 3: Skatteåterbäringen........ mmmm...

Vet inte om det passar som dagens aktivitet... mer en blogg kanske... men en bra dag har det iaf varit.

//Thomas
 
Onsdag: Löpning 7,5km i Partille grön/vita slingan!
Torsdag: Paddling på Dansprinten 5km på 24:59 snittfart 12,0km/h(medelpuls 149,maxpuls 165)

/Janne
 
26 km på cykeln. Vad kul det är att cykla - på slät mark :) Backar på cykel är däremot jobbigt! Mycket jobbigare än at springa uppför. Känns som att man har ingenstans att ta vägen. Bara att mjölksyra på... Förmodar att det är som i löpning, att man lär sig ta dem. Pulsen är märkligt nog betydligt lägre än vid löpning. Jag trodde det skulle vara precis tvärtom. Nån som kan reda ut begreppen här, vad är det normala? Jag har sprungit några år men är nybörjare på cykel.
 
Intervallträning idag igen. 7 * 400 meter, 8 km totalt. Hårt men skönt. Och bra tempo blev det. Vilken otrolig skillnad vädret gör för löpningen. För bara ett par veckor sedan var jag trött, sliten och började bli less på springandet. Fyra månaders löpning i snö, regn, mörker och kyla tar bort en del av löpglädjen... Nu är det bara härligt!

Imorgon lite slöcyklande och på lördag 16 km tempolöpning på landet.

tisdagens intervallpass var 7 * 800 meter (står fel i det inlägget). Bra tryck i benen även då.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg