Dagens aktivitet?

Ändrade planer :-(

Dagens plan, att komma iväg för årets andra skiddag. Det gäller ju att passa på medans det finns snö, började dagen med att bli inspirerad av Kalla´s fantastiska bedrift i Tour de Ski...

Men, men... icke... givetvis så skulle man känna sig hängig och helt ur form... värre ju längre dagen har gått... så det det blev ingen skidåkning idag... förhoppningsvis imorgon kväll istället.

Kompenserade med en timmes promenad i dagens sista ljus, blev lite bättre men bestämde mig öfr att det nog är klokt att vänta tills imorgon.

Varje snö/skiddag känns som den sista... lite stressigt ;-) Får väl lov att flytta norrut, för det lär ju inte bli bättre iaf...

Thomas
 
är kajkar man på sina dryga två mil dag ut och dag in,och så i kväll efter att ha inspirerats av världens bästa Kalla så bara måste jag ut en gång till och skejta på det spår där det finns riktiga klätterbackar.Så lätt har det inte gått på hela vintern!
så 22+17km idag.
 
lycka till att ta efter Kalla där Britt!

Själv så paddlade jag på torsdagsförmiddagen. Det snöade och blåste, mitt favoritväder. Jag vågade ut ur viken några gånger för att känna på vågorna, de var stora och läskiga. vågorna var konstigt nog inte lika stora när man åker med dom. Härlig tur!
Lite ensamt att paddla själv som ni säkert kan räkna ut så är det någon som har kajak på norra Lidingö måste denna säga till!

När jag kom hem från paddlingen var det dags att sova i vindskydd med mina scoutkompisar. Vi eldade och hade trevligt.

Igår så sprang jag sista milen på Lidingöloppet i mörkret. Det är ju lite fegt att spring när det är ljust...
Jag blir på gott humör när jag springer så där länge, det blev en timme plus en kvart eller så.

Idag var jag och pappa ute o seglade. Allt var bra tills vi gick runt. Vi lyckades inte få tillbaka jollen förän vi nästan hade drivit iland. Så vi gick iland och värmde oss. Att simma drygt trehundra meter i detta väder är kanaske inte att rekomendera men om ni måste göra det så rör inte på händerna utan låt vattnet i hanskarna bli varmt så blir fingrarna varma. Mina fingrar var varmare efterden där simturen än när vi kasta loss.
Vi seglade lite lugnare hem sen igen.
Sen blev det bullbak!!:D
 
Moddigt

Kom en del snö i Umeå-området idag. Oplogat överallt som vanligt. Vilket ju inte befrämjar att folk ska lämna bilen hemma.
Cyklade dock 25 km i snömodden, en mycket vinglig och tung färd i det lösa och spåriga underlaget. Ger bra träning i och för sig, men inte speciellt njutbart. Skidor hade varit många gånger bättre idag.
 
Lugnt gnet...

...ca 14 km A1, kändes verkligen skönt :).

Kallas ryck igår var en njutning...brukade vara imponerad av Anja...men herregud, hon åker ju *ner* för backarna...fusk!

;) :) ;)

//J
 
Grått å grått

Sedan jag kom tillbaka från jamtland dan före nyåsafton har det varit grått å grått här i Uppland, detta till trots så måste man röra på sig dagligen så det blir raska marscher i skogen.

Sedan den 30/12 har jag marschat mellan 7,5 och 14 km varje dag med en snittfart av dryga 6 km/h. Men efte idag så tror jag att jag ska köpa mig så,na där dubbade skor "Icebug".
 
Snöslasklöpning

Sen kvällstur med Malin vid Brantbrinks IP... planen var att springa 5:an (som är 5,2)...

Jag hade hoppats på lite fastare före, fruset slask eller packad fast snö... men icke... mjuksnö och isslask, som tur var inte så mycket av det sistnämnda... underlaget gjorde ju löpningen lite jobbigare, främst för Malin, men hon var duktig idag... i bästa Kallastil tog hon båda backarna i inledningen... trots slirigt och segt underlag... men det kostade, kroknade lite efter ett tag och vi gick lite... men det var skönt att bara komma ut lite...

5,2km på beskedliga 40,2 minuter, inkl en nr1 paus och lite gång efter några backknixar.

Thomas
 
Lunchlöpning i Tanto och bort längs stranden mot Skanstull.
Att man har inrättat sitt liv så att träningen består av att springa i duggregn på asfalt på södermalm i januari. Det går faktiskt bort, måste på allvar göra upp en förändringsplan.
Men det var skönt att springa.
 
Storhandlat...

Släpat hem tretti kilo mat i fjällryggan från affären idag, några kilometer blev det iaf. Ska strax ut och springa i den beryktade snömodden. Sådana gånger behöver Sthlms gator inte vara så mycket sämre...

Tänkte avsluta dagen med att premiärtesta vintersovsäcken. Se om den rostat sen ifjol...
 
Plan?

Lunchlöpning i Tanto och bort längs stranden mot Skanstull.
Att man har inrättat sitt liv så att träningen består av att springa i duggregn på asfalt på södermalm i januari. Det går faktiskt bort, måste på allvar göra upp en förändringsplan.
Men det var skönt att springa.

Ta dig utanför tullarna... det finns ju massor av fina områden i Haninge (Rudan), Tyresta och i Huddinge krokarna... och gillar man inte att springa i stan vid den här tiden på året... så kan jag varmt rekommendera att börja med skogslöpning... som jag tycker är helt fantastisk... speciellt snöfattiga, regntunga dagar med en temp runt nollan...

Thomas
 
Ta dig utanför tullarna... det finns ju massor av fina områden i Haninge (Rudan), Tyresta och i Huddinge krokarna... och gillar man inte att springa i stan vid den här tiden på året... så kan jag varmt rekommendera att börja med skogslöpning... som jag tycker är helt fantastisk... speciellt snöfattiga, regntunga dagar med en temp runt nollan...

Thomas

Jo, jag vet, gillar verkligen inte att springa på asfalt och du har helt rätt i att söder om stan finns det superfina områden. Mitt problem just nu är dock extrem tidsbrist (heltid, två barn under fyra år bla bla bla) så jag är hänvisad till lunchen om det ska bli något sprunget i dagsljus. Hade hoppats på lite snö så man kunde sticka till Ursvik efter barnen somnat och köra lite längd i elljusspåret. Det känns betydligt trevligare än att springa ensam efter mörkrets inbrott, det drar jag mig för här i Sthlm.
/ S
 
drygt 20km skate på "backiga" spåret igår.
Min pannlampa har fått nytt liv,20watt lyser bra!
F.ö håller "Kalla-effekten" i sej här,det har varit osedvanligt många åkare ute senaste dagarna,ungdomar som inte varit på träningarna på länge lär ha kommit sej ut också..
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg