Trailrun
Strålande väder idag, kallt och klart... och abstinensen för en trailrunda gjorde mig rastlös... kom iväg lite sent eftersom jag hade lite jobbfix att göra på förmiddagen...
Väl vid Lida var det massor av folk där, verkade som om alla skulle ut på söndagspromenad/cykla/springa/stavgå/grilla/fiska idag!
Hade lite ideér kring en ny stäckning som jag tänkte testa... ungefär så här: Ner mot badplatsen och bort mot skidbacken, förbi och upp genom skogen bredvid backen, jobbigt där... upp på toppen och sen vanliga slingan i några kilometer. Sen vek jag av från spåret på en stig jag inte brukar springa på... tanken var att till slut komma till Sörmlandsleden uppe på berget vid fjällfinakåtan... kom lite för långt bort och lokalsinnet sa mig att det var dags att hålla höger i skogen... och mycket riktigt så sprang jag på leden, dock något tidigare än beräknat, vilket innebar en rejäl backe extra... puh! Jobbigt med så mycket folk när man är så pass trött och opigg i benen som jag var idag... man vill ju håll skenet uppe hehe... jaja... upp på toppen och förbi vindskyddet och fjällfinakåtan och nerför den steniga backen, livsfarlig för fotlederrna när man är trött, och sen bara parkeringen kvar...
Testade att springa med en flaska bak som är tänkt till skidåkning... funkade helt ok, lite skumpkänsla initialt, men inget man tänkte på senare.
Skitseg med hög puls och taskigt tempo, kändes tung i skallen och var rädd att huvudvärk skulle komma... försökte dricka lite mer än normalt, utan att bli mätt...
Distans: 7110m
Tid: 44:34min
Tempo: 6:16 min/km
Puls: snitt 90,9% max: 100%! åth 1min 81%
Upp/ner: 331m
Mer info och gpskarta:
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4819272
Avslutade dagen med att åka till Konstfack och titta på Malin´s examensutställning, som sätter punkt för 4.5 års studier, och sen demontering av utställningen.
//Thomas