Dagens aktivitet?

Slö vecka

Mest panikskrivit avhandling denna vecka. Börjar plugga imorgon, slut på självständiga beslut. Hej omyndigförklarad. Hejdå yrkesroll. Men, ett par löpturer blev det, tre styrkepass. Just hemkommit från långa vändan, 82min/152 i puls. I förrgår kort tempotur, 30min/172 i puls.

Igår vart det ett besök med barnen i Pardiset i Hanvedenskogarna.
Fint väder men precis när vi kom till vår rastplats vid sjön trehörningen
så drog det in mörka moln och det började blåsa kallt.

Så vi gick tillbaka en bit och tog rast vid en bäck i lä vilket var mer uppskattande :)

http://www.paradiset-hanveden.se/res.html

Söndag...

...och solen behagade närvara åtminstone några timmar :).

Långt och lugnt var parollen, lugnt blev det om än inte så långt - ca 17 km blandad terränglöpning/parkvägslöpning i Nacka- och Björkhagenområdet.

A1...

//J

En relativt tidig morgon, och sedan ut på den fina isen på Runn (Falun). Hann med att skrinna i ett par timmar innan man åkte till jobbet. :) (började lite senare idag)

Mvh /Joel

söndag: gym
måndag: yoga
tisdag: månskenspaddling
idag/onsdag: packning inför...
torsdag: resa till...
fredag/lördag/söndag: Hemsedal och skidåkning! Hurra!

Jag är i norge och jobbar på en räktrålare, efter 3 hårda dagar till sjöss låg vi vid land idag, så jag passade på att gå på lite dagtur, ca 3 timmar ute i några minus och kulingvind, hittade ett fint lä och satte mig och lagade lunch!

I övrigt så har jag rensat ut småfisk (kanske 2%) från 2300 kg räkor före dom kokas, räknas det som aktivitet? ;)

FInns lite bilder och filmer från båda aktiviteterna på min blogg http://aventyrilivet.blogspot.com/

I övrigt så har jag rensat ut småfisk (kanske 2%) från 2300 kg räkor före dom kokas, räknas det som aktivitet? ;) http://aventyrilivet.blogspot.com/

Definitiv en aktivitet.... men frågan är om min är det... jobb, jobb, jobb... bara massor utav jobb... å de var... jobb jobb jobb jobb.... tralallalaaaa...

Hann inte ens med att dra ut och springa i kväll... men siktar på ett morgonpass i morgon bitti... innan.... jobbet.... deadlines som hopar sig i stora högar...

Thomas, som just nu jobbar....

Hann inte ens med att dra ut och springa i kväll... men siktar på ett morgonpass i morgon bitti... innan.... jobbet.... deadlines som hopar sig i stora högar...
Haha, satt till halvtre inatt, sen åtta timmar föreläsning idag igen, sen skriva. Tänkte göra som du och dra en morgonrunda imorgon, men med hjälp av Dagermans "Bröllopsbesvär" i lurarna tog jag mig ut ikväll ändå. 46 min och 161 i puls, fortfarande stel efter gårdagens bröst/ryggpass.

Undrar om träningen har någonsomhelst effekt när man har sån sömnskuld?

Min icke-aktivitet idag var att jag inte sover ute. Hade tänkt det så länge temperaturen låg på -10-12, men så akutsteg den från kl 17 idag, och nu är det kring nollan och driver dramatiska moln framför en nästan full måne. Lönt att sova ute då? Det kan man ju göra i april lika gärna!

Apropå räktrålning: I lördags tvättade, putsade, impregnerade och blankade jag fyra par skor. Mina händer och mina tankar påminde om "Onkel Toms stuga". -Yes Massa! (Cumbayah...)

Skogslöpning och flytt

Förtjusande start på dagen med frukost på sängen, sång och paket... mao dags att bli äldre... usch ... definitivt inget att fira...

Förmiddagspass vid 10 tiden i lokala Italianoskogsspåret... har sunkat ner min kondis lite senaste månaden, dessförinnan lite övertränad... men nu definitivt undertränad. Det är alltid lika obekvämt att komma igång efter en slöperiod, så även idag, men snäppet rappare steg än förra passet. Rejält blött utmed sjön Orlången som har blivit större eftersom isen smält, och brer nu ut sig över stigen, så det blev ett par fot&ben dopp och några offtrack knixar... den tidigare så frusna och stabila marken är lömsk med att ibland bära och ibland vara väldigt mjuk... blev en vådlig vurpa när jag sprang i högt tempo på skrå för att undvika en stor vattenpöl, framstupa rakt ner i ett gyttjehål... men jag gillar ju gegga... och geggig kan man lugnt säga att jag blev.

Distans: 6,67km
tid:42:01
tempo: 6,18min/km
puls sn90,4% / ma98,4% åth 80,2%
upp/ner271m

Hem och en snabbdusch och sen iväg och hjälpa till när svärmor flyttar till Lidingö... ett stort släp och tre bilar slukade allt... middag på en Italiensk restaurang som belöning... trevligt.

I morgon blir det en ny tur runt sjön Getaren vid Lida... denna gången skall Malin med. Skall bli spännande och se om bävrarna har kapat några fler träd...

Thomas

Senast ändrad:
Skidor nästan en timme, A2+. Imorgon blir det en A1:a i samma spår. Knökfullt med folk, men vad gör det när det är SKIDPREMIÄR!!! Hade prickat in vallan också... Annars jobbat, vaddå, bara sex timmar idag. På min fritid. Jävla sätt.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg