Skogslöpning och flytt
Förtjusande start på dagen med frukost på sängen, sång och paket... mao dags att bli äldre... usch ... definitivt inget att fira...
Förmiddagspass vid 10 tiden i lokala Italianoskogsspåret... har sunkat ner min kondis lite senaste månaden, dessförinnan lite övertränad... men nu definitivt undertränad. Det är alltid lika obekvämt att komma igång efter en slöperiod, så även idag, men snäppet rappare steg än förra passet. Rejält blött utmed sjön Orlången som har blivit större eftersom isen smält, och brer nu ut sig över stigen, så det blev ett par fot&ben dopp och några offtrack knixar... den tidigare så frusna och stabila marken är lömsk med att ibland bära och ibland vara väldigt mjuk... blev en vådlig vurpa när jag sprang i högt tempo på skrå för att undvika en stor vattenpöl, framstupa rakt ner i ett gyttjehål... men jag gillar ju gegga... och geggig kan man lugnt säga att jag blev.
Distans: 6,67km
tid:42:01
tempo: 6,18min/km
puls sn90,4% / ma98,4% åth 80,2%
upp/ner271m
Hem och en snabbdusch och sen iväg och hjälpa till när svärmor flyttar till Lidingö... ett stort släp och tre bilar slukade allt... middag på en Italiensk restaurang som belöning... trevligt.
I morgon blir det en ny tur runt sjön Getaren vid Lida... denna gången skall Malin med. Skall bli spännande och se om bävrarna har kapat några fler träd...
Thomas