Dagens aktivitet?

MTB Brantbrink / Lida

Velade en stund kring hur jag skulle förvalta dygnets ljusa timmar på ett bra sätt... hade börjat packa ner rullisarna när jag plötsligt ångrade mig och ringde Rikard för att kolla om han ville hänga med på en liten MTB tur.... och det ville han... kul!

Så vi utgick från Brantbrink och höll oss på svart/vita slingan som skall vara 17,9 km... mycket folk i spåret att ta hänsyn till, men det går ju bra... lite blött och ganska segt underlag, som sög rejält i låren...

Lite data:
Distans: 18,31km
Tid: 56:37 - inkl ett stopp för justering av min sadel som lossnade lite...
Snitthastighet: 19,4 - helt ok med tanke på stoppet och underlaget.
Höjd upp/ner: 481m
Gps karta och kurvor: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4672710

Thomas

Senast ändrad:
Traditionen bjuder...

...att ett träningspass genomförs på nyårsafton. Idag glädjande nog i snöfall :).

Ca 45 min naturligt intervall i lugnt tempo...lördagens tunga pass hade nog satt sina spår dock, jag kände mig flåsig fast pulsen knappt nådde styrfart...men på slutet lättade det lite :).

I eftermiddag ska det traditionsenligt kokas kaffe antingen på eld eller fotogenkök, sen är det dax att förbereda nyårskäket :).

Gott nytt år!

//J

Traditionellt så lagar och äter jag ikväll middag med mina gamla barndomsvänner som rest upp från Söderns Universitet. Glädjande att vi just fått lite snö! Så, idag blev det en tvåtimmarsrunda med turskidor på Bäcksjön i snålblåst och lätt snö, med fika. Ungefär en bekväm A1:a...

Skate-åkning varje dag,dryga 20km,i fredags slalom ca 1 1/2timme;hårda backar och inget åkföre utanför för mej som inte är så skicklig(man kan tro man kan när det är mjuk härlig snö,men is är en annan sak),sparkturer med gammelhunden och med "vildhunden".
Åsså en del mat och dryck,men allt förtärt inomhus.
Skulle gärna ätit ute,men sällskapet är inte hågade på såna aktiviteter,framför allt inte den yngre generationen..

torsdag: squash
fredag: gym o cykling
söndag: paddling
måndag: långpromenader och vila på fantastiska Valö
idag/tisdag: hempaddling och kanske squash eller löpning
imorgon: yoga

Nyårslunch vid Lida

Lite segstartade idag, sådär dagen efter... tog en promenad till bilen som vi ställt hos våra vänner, som vi tillbringade nyårsafton med.

Åkte sen till Lida för en lunch... Gulaschsoppa blev det...

Snön, eller rättare sagt snöblasket har ju kommit, så det var många som åkte pulka och gjorde snögubbar... även om det bara var 5cm snö så verkade det funka alldeles utmärkt i backen.

Efter lunchen så gick vi en lite längre promenad, först utmed Getaren och sen över de nybyggda spängerna över viken, kollande in det lilla fågelskådarhuset mitt i viken som kommer att bli en trevlig bekantskap när det är klart.

Gick över viken och vidare utmed blåa slingan runt viken... upp i skogen och trailstigen tillbaka mot Lida friluftsgård... ganska exakt 5km blev det.

Grått och fuktigt väder... men otroligt fint ändå... allteftersom så utbyttes den gråa himlen mot en allt starkare blå nyans... snyggt!

Thomas

Snölöpning

Äntligen lite snö!

Men inte dags för skidor ... än iaf... får hoppas att vi får behålla den ett tag till.

Så ikväll var det dags för lite löpning... underlaget skiftade mellan packad snö, is och modd, modden var jobbigast, drivfästet blev för dåligt eftersom dubbarna inte nådde isen... vilket i sin tur gjorde att vaderna fick slita hårt...

Det var iaf skönt att komma ut en sväng på kvällen...

8,88km, 43,2min... 4,52 tempo.... ok för mig.

Mer info: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4705102

//Thomas

tisdag: paddling och squash
torsdag: gym
igår/fredag: skridsko på Ruddalen
idag: gym?
söndag: squash/löpning? (eller inte: hur mår foten?)

Äntligen lite skidåkning!

Så var det dags för årets första skidtur...

Tog mig till Rudan och ut på ängarna... spåren sådär, ibland dubbla ibland enkla... mycket folk och rejäl blåst... inte direkt perfekta förhållanden.

Kände mig lite seg... halvtaskigt glid och ännu taskigare teknik, men efter ett tag så gick det bättre. Dock lite frustrerande att inte känna att man har det där flytet som kan göra skidåkning riktigt behagligt... men med lite bättre spår och mindre blåst... och så träning såklart.

Tempot för dagen var ju inget att stoltsera med direkt, jämförde med samma bana i fjol... nästan en minut/km sämre idag... och då åkte jag ändå en mil mer i fjol, och hade över 10% lägre snittpuls... åkte t om snabbare på vasan, inkl alla stopp..... nåja, det kommer...

Dagen till ära bjöd på:
Distans: 14,4km
Tid: 01:17:48 (exkl stopp)
Tempo: 5,24min/km
Puls: snitt 89,8% max 96,8%
Upp/ner: 295m
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4714705

Det kanske blir en vasa i år också.... mer snö tack!

Thomas

Skidåkning :)

Upp till Kåbdalis för lite härlig utförsåkning :)

Lite mulet och lite snöfall, -10 grader .... och sååååå härligt!

//MD

I dag var det flugfiskepremiär för 2008. Vi fiskade på sydkusten mellan Trelleborg och Ystad. Som sig bör så var det lite bistert att stå utvadad i vattnet som höll en temperatur på 2,3 grader. Vädret var annars okej; mulet och 5-6 m/s. Ingen havsöring syntes till i dag men skönt att komma ut lite.

-En knapp timmes skidåkning på sjön med turskidorna. Fjolårets problem med bindningar som öppnar sig själva verkar ha försvunnit. Snittpuls 154 (pauser inräknade, så trol högre).
-Igår TUNG sty-träning, därefter flera timmars möbel- och bokflytt. Suger i ryggen fortfarande...
-Tidigare i veckan endast ett löppass och en tvåtimmars skidtur, j-la deadlines som skulle komma just nu.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg