Dagens aktivitet?

misärvecka

Tillbringade en vecka i misär, tristaste snöslasket; fruset på vissa partier och således snorhalt, och blött andra partier så man fick plaska. Blev tre turer på gymmet i Sunderbyn och så en kortare löptur. Denna vecka ser inte ut att bli bättre. Lite trist när marken frusit men det inte ligger snö, svårt att få fast ett tält.

Manchestersnö

Först ut på det nydragna spåret,alldeles orörd nyrillad manchestersnö och 5 minusgrader.
Jättehärligt att skejta.20km,sen ca 4km med den urgamla vovven som tom galopperade,hade nog glömt att hon är jättesjuk:är det så fint före då ska det gå i galopp,för det gjorde det ifjol!Matte fick bromsa ned farten så hon inte alldeles skulle förta sej.
En toppenkväll.

Snön har kommit!

Men det skulle inte förvåna mig om den regnar bort i morgon... Stack ut mitt på dagen idag för en liten promenad. Tog med mig lilla ryggan med lite kaffe och bullar... planen var att pallra mig upp på fornborgsberget och kolla in utsikten i det gråtunga vädret... fint med all snö som ligger på träden och den grå/vita tonen på himlen i bakgrunden...

Lite velig i mitt klädval idag... runt nollan och snöblåst... varmt i lä, i skogen, men kallt på öppnare ställen... Det blev: underställ + mitt nyinköpta fynd från premiärdagen på addnature, Mountain Hardwears "monkey man" (599:)... en lurvig fleecehistoria... LIM jackan över... Nedtill: Underställ och Haglöfs brallor... kängor på som skydd mot det värsta slasket.

Tog mig upp på berget men avstod den sista toppbergsknallen... eftersom den var ruskigt hal... och mitt sunda förnuft (apropå andra trådar här på utsidan) sa mig att det vore dumt att halka ner eftersom det är några meters fall om jag åker av på fel sida...

6919f362e68751db895530bf0be4c61b.jpg

Så det fick bli näst högsta punkten istället... 75m öh enl gps:en...

Tog min fika där... riktigt behagligt och fint i all gråhet...

90d4464b2b0fdb4b9d70beb83d840392.jpg

Knallade sen mot Sundby, bron över Orlången mot Balingsnäs, och Italienska terrängslingan mot Solgård... det började skymma, men all snö gör det helt ok att gå med skum belysning.

Totalt blev det 9,01km avverkade se mer: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4439872

Ingen löpning som planerat i kväll, då mina benhinnor gjorde sig lite påminda under dagens tur... så vi får se om det blir nåt imorgon istället.

Thomas

Pannlampesnölöpning...

Blev en avkortad pannlampetur vid Brantbrinks IP... runt decimetern snö och lite i luften... snötyngda träd upplysta av min 480... ganska fint!

Siktade på 5:an men kortade ner den till 3,92 istället... eftersom benhinnorna gjorde sig påminda... hoppas att det kommer lite mer snö så att skidorna kan få luftas, och mina benhinnor vila...

Thomas

Igår: Stack från jobbet efter lunch för att utnyttja det fina vintervädret (ursäktade beteendet inför mig själv gm att tänka på alla golfare som "tar en eftermiddag" under sommaren). Fort hem, koka choklad, bre limpmackor, upp på vinden och leta rätt på pulka och snow-racer. Iväg igen, checka ut barnen från dagis och sedan: Fullt ös i lillbacken!
Det är en välsignelse att få en sådan dag i november.

Vinterns ankomst påtaglig

Idag, fastän snön snart tinat bort, kändes vinterns ankomst såsom påtaglig. En tunn ishinna låg på vattnet närmast land vid min isättningsplats i Valloxen.

Paddlade en dryg timma.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg