Dagens aktivitet?

Brigas: Min naprapat skulle troligen falla i gråt av lycka om han såg dig i akrobatställningen... själv blir jag nog avskriven som hopplöst fall snart, stel som en cementgubbe.

För att återgå till trådämnet så var helgen aktiviteter snögubbebyggande (här i sthlm krävdes rätt mycket samlande av snö för att få ihop till en) samt vanliga löpturen Hagaparken runt.
 
Regnigt.

Den lilla snö vi hade är nu borta. Dagens regnande kunde dock inte förstöra den sköna känslan man får efter en rask promenad längs med Umeälvens strand (13,7 km blev det).

Lars
 
Att fylla en 12 m3 container är ett bärande, lyftande och släpande, senaste vägde innehållet 4,7 så det platsar även i gymhögen. Trött blir man och tommare blir det...
En kvar!
//J
 
Orienteringsträning

Sonen och jag var ikväll på orienteringsträning med Långhundra IF, föruppvärmning med tafattlek, uppvärmning och parkorientering i mörker, så många man orkade av tio banor. Sedan fika och genomgång av höstens och vinterns träningsprogram.
 
Sol

Onsdag: Rask promenad (ca. 15 km) längs Umeälvens strand.
Idag: Soligt och fint väder idag. Marken är pudrad med lite snö igen. Får se om det ligger kvar eller töar bort igen. Vandrade runt Bäcksjön (ca. 9 km). Grillade färska champinjoner och chorizo-korv och åt detta med bröd till lunch, avrundat med kaffe efteråt. Mycket gott!
 
Vandring över Romeleåsen (Skåne, 2 mil sydväst om Lund), en blek novembersol värmde faktiskt lite under kaffepausen. Tyst, lugnt och träffade bara kottar och fåglar på hela dagen. Avslutade vid anrika Romelestugan som numera går under namnet "The Lodge", breaks my heart...
 
"Ledig" dag ;-)

Jag hade jobbledigt i dag... så gott som iaf... och Malin en paus från plugg...

Och då skall man ju få plats med allt man vill göra i dagsljus...

Dagens första aktivitet blev en tur till Lida med Malin för lite skogslöpning... inledde tillsammans 4,5km slingan i Malintempo på 37,20.

Fortsatte sedan ett varv till i eget tempo som kändes lätt och behagligt idag... trots något hög puls... tog mig runt på tiden 23,43 som är helt ok... avslutade passet med tre vändor upp och nerför skidbacken, lätt jogg uppför och gång nerför... hyfsat jobbig backe som mäter 190m i längd och 40m i höjdmeter.

Mer info: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4383880

Sen blev det dags för däckbyte på bilen... jobbigt att konka ner däcken från vinden, men betydligt lättare att byta eftersom jag är en latmask och åkte till verkstad och skiftade...

Dagen till ära bjöd på en världspemiär för mig på rullskidor... lite vingligt... men ändå ok... rullisarna verkar ha en liten tendens att dra lite åt sidorna men efter några kilometer och ett byte av plats på fötterna så kändes det betydligt lättare. Inte det roligaste jag gjort men får jag bara lite mer flow i rörelserna så kanske det kan bli kul...

5,57km på 30,31min ger ett tempo på 5,29min/km...

Mer info: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4384613

Skön dag trots mulet och grått väder... friskt i skogen, tempen +1 är najs!

Thomas
 
Matlagning

Sovmorgon till ca. 08.30, därefter en och en halv timme paddling.

Hemma gjorde jag en räkomelett till mig och frun, därefter startade 10 timmar matlagning inför vårt höstkalas i morgon. Det blir:

  • Potage Magali
  • Cassoulet de Porc et de Mouton
  • Courgettes Farcies aux Amandes
  • Och en ännu ej bestämd dessert

Sedan måste nog aktiviteten höjas nästa vecka.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar