Snön har kommit!
Men det skulle inte förvåna mig om den regnar bort i morgon... Stack ut mitt på dagen idag för en liten promenad. Tog med mig lilla ryggan med lite kaffe och bullar... planen var att pallra mig upp på fornborgsberget och kolla in utsikten i det gråtunga vädret... fint med all snö som ligger på träden och den grå/vita tonen på himlen i bakgrunden...
Lite velig i mitt klädval idag... runt nollan och snöblåst... varmt i lä, i skogen, men kallt på öppnare ställen... Det blev: underställ + mitt nyinköpta fynd från premiärdagen på addnature, Mountain Hardwears "monkey man" (599
... en lurvig fleecehistoria... LIM jackan över... Nedtill: Underställ och Haglöfs brallor... kängor på som skydd mot det värsta slasket.
Tog mig upp på berget men avstod den sista toppbergsknallen... eftersom den var ruskigt hal... och mitt sunda förnuft (apropå andra trådar här på utsidan) sa mig att det vore dumt att halka ner eftersom det är några meters fall om jag åker av på fel sida...
Så det fick bli näst högsta punkten istället... 75m öh enl gps:en...
Tog min fika där... riktigt behagligt och fint i all gråhet...
Knallade sen mot Sundby, bron över Orlången mot Balingsnäs, och Italienska terrängslingan mot Solgård... det började skymma, men all snö gör det helt ok att gå med skum belysning.
Totalt blev det 9,01km avverkade se mer:
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4439872
Ingen löpning som planerat i kväll, då mina benhinnor gjorde sig lite påminda under dagens tur... så vi får se om det blir nåt imorgon istället.
Thomas