Dagens aktivitet?

Pannlampetiden har kommit till skogen...

Senaste månaden har bjudit på intensivare backträning...det är en speciell känsla när man ensam kommer fram till en nermörk slalombacke efter jobbet iklädd träningskläder och bärandes på ett par stavar :). Men efter en stund hör man rasslet från andra stavar och inser att vi är fler...som springer upp och ner i leriga backar på vardagskvällarna. En trösterik tanke ;)...

Den har också bjudit på två förkylningar och träningsuppehåll på ca 10 dagar totalt...frustrerande för psyket men ganska skönt för kroppen att få ordentlig vila ibland...

Rullskidåkning i Stockholm har visat sig för mig vara en lite trist aktivitet...alla dessa bilar...åkte ut till Drottingsholm häromdagen och fann mig åkandes bredvid en trefilig väg som hade en trafikintensitet på ca 2-3 bilar per sekund dvs kontinuerligt biljud och avgasblås. Inte min kopp the direkt, så jag letar vidare efter bra rullskidslingor...

Alternativet lär vara ett par rullskidor som kan användas på grusvägar och enklare traktorvägar...rullskidor är annnars en bra träningsform för mig, jag får upp hög puls och använder kroppen på ett skidlikt sätt...
...

//J
 
Grand Canyon,

Iofs. inte mycket till fysisk aktivitet, men en promenad ner mot ravinen visade att dryga 2000 meter över havet tog ut sin rätt, och att jag nog behöver börja motinera mer regelbundet. ;)

Oavsett så var utflyken helt fantastisk!
 
idag blev det segling

efter att hela veckan försökt få tag på någon gast fick jag ta enmansjollen i stället. Hade annars varit perfekt vind att testa den nya jollen med trapets.
ut kom jag, några vändor ut på Askrikefjärden, men höll mig mest i viken vid bosön på Lidingö.

Blöt blev jag och kul var det. Det gick stundtals ganska fort.
 
Skate

Idag blev det skidor ffg.20km.
Ca 40cm snö på elljusspåret,jättelöst,bara kört med skoter några få varv så det var inte preparetat som skidspår ska vara.
Kul var det,tungt blev det,och som att åka i ett julkort.Snötyngda träd etc.
 
Idag har det varit vilodag från fysiska aktiviteter... blev oväntat lite jobb idag... men sen åkte vi till en vernissageinvigning i Södertälje, det var trevligt.

På hemvägen blev det ett impulsköp av en ny spis... som vi iofs haft behov av i flera år... men just idag så funkade det med säljaren som var så bra som man hoppas att alla säljare är... så vi slog till...

I morgon lite mer jobb, sen ett trail pass och, om det inte kommer mer snö, ett rullskid pass.

Thomas
 
Ett bröstpass på gymmet... Lite i senaste laget kanske men i torsdags var jag med junior och en arbetskamrat i Ängården på svamptur. Det blev en taggsvamp...:)
 
Kommer att bli en kort tur ner till stranden vid Skummeslövstrand och se hur mycket vågorna tog av dynorna under förra ovädret. Var nere och kollade under natten mellan fredag och lördag och då var havet högt.

/Stellan
 
onsdag: squash.
torsdag: gymmet.
fredag: bildvisning av Big Wall-klättring.
lördag: gymmet och bildvisning av Alaskapaddling.
idag/söndag: antligen uteaktivitet - en tokskön paddlingstur i solen.
 
Lida

Sovmorgon... sen en rejäl grötfrukost... lite jobb... och iväg till Lida för lite löpning i skogen. Mulet på himlen med små snöflingor i luften... några cm på marken och lite is, runt nollan på termometern.

Perfekt!

Sprang med Malin ett uppjoggningsvarv i 800m slingan och sen iväg i trailspåret i varsin takt.. tanken var att jag skulle hinna två varv och Malin ett...

Snön hade lagt sig i skogen och det har frusit på lite, vilket gör det något stadigare i leran... men lömskare... man vet ju inte riktigt om isen bär eller hur långt man sjunker ner... så det blev lite surprise här och var. Första varvet på (4,37km) på 25,4 kändes lite segare än förra gången, andravarvet 1minut långsammare.

Totalt 10.47km på 1:02:50 mao 5,59 min/km. Mer info: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4400685

Malin sprang ett varv i trailslingan och avslutade med att springa ner mot sjön och ta skidbacken upp... klarade nästan att springa hela, och var rejält trött på toppen... kom nerför sista knixen mot spårcentralen exakt när jag kom dit... vilken tajming!... avslutade gemensamt med nerjogg i 800m spåret.

Eftersom det var lunchdags när vi sprungit klart så gick vi till Lida värdshus för att äta lunch... skönt att komma in i värmen och lagad mat... kalvgryta till Malin och pasta till mig... mycket gott!

Thomas
 
Äntligen...

...frisk igen och ett enkelt löppass på ca 7,5 km + lätt styrka. Hoppas förkylningen är borta helt, har vilat några dagar extra bara för att vara säker...

Lite promenad på ca 7 km på eftermiddagen också, skönt att dela upp aktiviteten när det är första gången på ett tag...

Härligt väder :)!

//J
 
Skidor i lössnö igen.20km skate.Hoppas på preparering till imorgon.
Så sista veckan var väl den sista på ett bra tag med löpning och styrketräning.
Lite synd,alltid bra med styrketräning,men jag orkar inte både skidor och styrke numera,och skidåkning går altid först.
Yogandet är dock en förbättring av min stela kropp som jag tänker vidmakthålla.
Kunde stå i brygga en stund idag.
Annars får jag lite pikar för att jag ses står på huvet i hallen istället för att vara ute och skotta snö.
Jag ska skotta,nån gång..
Jycken lever ännu så det blir en runda nånstans med henne dagligen,senaste dagarna längs vägarn ai samhället som omväxling.
Matat fadern med chokladtårta på hans egen dag.(Ja,det var inte bara han som fick).
 

Liknande trådar