Dagens aktivitet?

Frisk...

...förklarade mig i torsdags efter 1 timme innebandy i högt tempo :)...

Så idag blir det löpning en mil med långa intervaller och lite styrka. Och test av Suunto T6 :). I morgon blir det återhämtningsträning dvs vandring på Tyresta och lite fotogenköksmys...man blir ju inspirerad av den senaste tråden om flerbränslekök :)...

Mmmm, på landet är det skidföre :). Fast innan trossbottnen är klar och isolering ditlagd får jag vänta med att åka dit...men sen...:)!

//J
 
Åkt skidor,först skate innan det blev kallt och kärvt,sen vanlig klassisk.15-20km åt gången.Skiduppehåll torsadg/fredag pga att jag inte mått så bra och att det varit riktigt kallt.
Åkt slalom igår.
Tänker inte var "hängig och opasslig" idag.
Hörde just av sambon att nån var ute och körde spår.
 
Skdsöndag

30km klassisk skidåkning,riktigt bra spår,men ännu något löst underlag,man kör lätt ner stavarna när man har pyttesmå trugor.
5km med gammelhunden.
åsså skottat en del av gården
Rätt nöjd med det,kanske lite kanelbullebak sen..
 
onsdag: gym
torsdag: simning (oj så bra det gick)
fredag: uteaktivitet av alkoholbaserad karaktär
lördag: paddling med soluppgång och rundning av Galterö
söndag/idag: cykeltur ut till Saltholmen för kajakfix, samt nyss en vända på gymmet.
imorgon: yoga.
 
Dagstur

Dagstur med ett gäng här ifrån Utsidan... vi blev till slut sju personer som träffades vid Hellasgården kl nio i morse efter ett bra initiativ av Ulraxe.

Mulet och gråtungt, men friskt och skönt i skogen... vi följde den blå leden mot Tattby station/ Solsidan och senare den gröna tillbaka mot Hellas. Stannade för lunch efter drygt 8km med utsikt över Erstaviken.

Gick lite fel vid innan Solsidan och fick vända, markeringarna var inte så lätta att följa alla gånger trots 14 ögon.... vidare mot Hellas via Nackamasterna, på bitvis hala klipphällar och ibland vattenfyllda och geggiga stigar.

Det blev en del vandrings- och prylsnack... estetdrägg dokumenterade lite.... tror att alla tyckte att tempot var lagom, c:a 3,2km/h inkl raster.
6 timmar senare avslutade vi med en kort fika vid Källtorpssjön med nakenbadare och änder som underhållning ;-) , innan mörkret föll.

Kul att träffa lite nytt folk... hoppas att vi kan få ihop någon dagstur snart igen.

Så här gick vi: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4464103

Thomas & Malin
 
Vandrade led med toppbestigning på Tenerife, vulkanen Teide 3718 möh. Tog ca 4 h från starten vid Montana Blanca, kommer mer utförlig beskrivning senare, men en makalös utsikt över Kanarieöarna och Atlanten tack vare det mycket gynnsamma vädret.
 
Mer paddling

Imorse blev det paddling igen och trots att det blivit varmare så var det ishinnor på ett par ställen av Valloxen. Vädret var grått, vinden loj, paddlingen fin. Var ute i lite drygt en timma.
 
Kanske inte mer paddling ...

Åkte upp till Valloxen imorse för en vindstilla dimtur med kajaken. Sjön väster om E4-bron var nästan helt täckt av tunn is och några hundra meter från bron blev det stopp, hela vattenytan täckt av is och det kändes inte tillräckligt lockande att bryta is i några hundra meter kanske upp mot en kilometer. Det blev ca 30 minuter paddling.
 
Halsfluss... så min aktivitet förra veckan inskränkte sig till två(!) konserter med Winnerbäck. Ibland är det lönt att vara sjuk! Inväntar första pimpelisen...
 
Drömmar...

...om snö. Inspirerad av tanken på skidåkning körde jag 50 minuters skidgång. Mycket snorigare och jobbigare än mina dagdrömmar, men skön träning :).

//J
 
Löptur

Blev en pannlampetur i kväll vid Brantbrinks IP... Packad, töad och sen fryst snö innebar en knölig isgata i spåret... men inga större problem med bugsen på fötterna... en dimma och duggregn´s combo innebar något sämre sikt i pannlampeskenet.

7,25 km fördelat på två varv i en avkortad 5km slinga. 35,08 blev tiden, helt ok, 4,51 tempo med de yttre förutsättningarna får jag vara nöjd med. Inga skadekänningar... lite tung i andningen, sannolikt på grund av lite för dåligt med konditionsträning på sistone, den höga snittpulsen på 91,4% bekräftar det.

Men det var kul där ute i mörkret, det är något speciellt med pannlampeturer, såg på avstånd en trio likasinnade som korsade min väg... sannolikt orienterare från TSK.

Thomas
 
6,67km

... pannlampetur vid Brantbrinks IP med Malin... med några inslag av gång eftersom Malin´s vänstra benhinna gjorde sig påmind... ett gissel det där...

Runt nollan.. mao perfekt för löpning... tiden blev drygt 48min skönt att komma ut en sväng iaf... oavsett intensitet...

Thomas
 

Liknande trådar