Dagens aktivitet?

;)

Ja... lite fattigt med inlägg numera... men det brukar gå i vågor... och just nu så tror jag många håller sig inne i höstrusket... jag är ju mitt uppe i en flytt, har ännu ingen uppkoppling hemma och har inte tid att hänga på utsidan när jag skall jobba... så det blir en vit månad från utsidan, abstinensen brukar komma framåt åtta tiden på kvällarna när man normalt ligger i soffan med ena ögat på tv:n och andra i laptopen i knät ;)

Nåja... igår förmiddag kom jag iaf ut på en skogslöptur... åkte vid niotiden till Lida för en sväng i 7,1 trailspåret... kändes helt ok, om man bortser från flåset som halkat efter lite... 37:05 min tog det.

Klart och fint väder, och rejält blött med mycket lera och surhål... perfekt mao...

Ikväll är det inplanerat en pannlampstur, kanske med mtb:n.

Thomas

Senast ändrad:
Äh, min uteaktivitet står tyvärr i omvänd proportion till min arbetsbelastning, och den senare har varit hög en tid...

Styrketränade i måndags. Sprang nångång förra veckan. Ska försöka springa ikväll oxå.

Jag tränar på men skriver för sällan numera.. Blir mest löpning och lite styrketräning. Ska försöka komma igång med bouldering och simning igen.

Stuvarn! Gjorde skatåsfemman på 21:40 i söndags i hällregnet :) En bit kvar till 20 min dock. Det blir verkligen nåt att bita i. Och nu börjar det plana ut lite, kan inte förbättra med en minut per vecka som det var ett tag..

Jag jobbar på att få 11 min till högsta punkten (alltså vid slalombacken) och 9 min därifrån till mål. 12+9 känns helt realistiskt i nuläget, men att sen kapa en minut till på första halvan blir det svåra.

Brukar springa lite i Änggårdsbergen numera också, väldigt fint! Lerig skogsstig är mysigt.

Närmar mig pb på femman nu, en två veckor till så ryker det all världens väg.
Kroppen känns stark förutom en krampande vad som jag inte får riktigt rätt på. Idag blev det just femman i strålande solsken, hunden kämpade på som vanligt, han börjar se riktigt vältränad ut nu.

21:40 på Skatåsfemman är helt ok(sprang den själv häromdan på 21:32) Kan trösta dig millimeter att jag i dagsläget inte går under 20min (å jag som gjort den på låga 18min, snyft)
Onsdag: gym
Torsdag: löpning 7,5km + paddling!

/Janne

Var är alla? Är det novembermörkret som gör att Dagens Aktivitet nästan avstannat...vi fäller upp kragarna, drar mössan ner över ögonen, skyndar mellan hemmet och jobbet och skolan och önskar fler timmar att sova varje natt, och mer tid i solen om dagen...?

Efter några dagar instängd i en datasal (Iofs sjukt kul att lära sig InDesign! :) så kom jag äntligen ut i friska luften idag på kvällen. Efter att ha lyssnat på Slagsmålsklubben och "Hänt" vid 21.30-tiden så fick jag ett tokryck (eller var det fullmånen?) och bytte den planerade kvällspromenaden med Nilak mot en springtur runt universitetet. Med Nilak. Som var pigg av den kalla (vinter?)luften till att börja med, men som fick släpas lite... (Hundens husse satt hemma och latade sig :)
När han kom på att han kunde springa och bita i kopplet så blev det ändå lite kul och fart mot slutet av rundan. Härligt att bli genomvarm, andfådd och pigg efter att ha varit stel och frusen hela dan på skolan!

Nu är det sovdags.

21:40 på Skatåsfemman är helt ok(sprang den själv häromdan på 21:32) Kan trösta dig millimeter att jag i dagsläget inte går under 20min (å jag som gjort den på låga 18min, snyft)
Onsdag: gym
Torsdag: löpning 7,5km + paddling!

/Janne

Tur att vi inte springer samtidigt för jag skulle bli mycket frustrerad av att inte hänga med :) Det passar bra att du skriver här, så får jag sporren men kan ändå springa ensam. Det funkar bäst då. Pallar inte riktigt att tävla mot annat än klockan.

TIll helgen blir det nog att ta milbanan men gena på slutet så det blir drygt 8 km. Eller så står jag inte emot frestelsen och kör järnet på femman. Hm.

Då forsätter jag att sporra dig millimeter! Kan trösta dig med att du blir bättre å bättre å jag sämre å sämre :)
Tror det är bra med lite längre pass ibland å även riktigt korta mkt snabba(gärna intervaller)
Bara en tidsfråga innan du går under 20min :)

/Janne

Glömde rapportera :)

Idag fredag: Tidigt i morse tog jag MTB till gymet så nu mår jag å "ryggen" prima!
Funderar på lite rött i kväll :)

/Janne

Då forsätter jag att sporra dig millimeter! Kan trösta dig med att du blir bättre å bättre å jag sämre å sämre :)
Tror det är bra med lite längre pass ibland å även riktigt korta mkt snabba(gärna intervaller)
Bara en tidsfråga innan du går under 20min :)

/Janne

Iofs men jag är 27 så jag kanske nått min formtopp i livet.. :) (va, 27, vad hände?!)

Jag börjar precis bli så tränad att jag känner att jag kan köra lite mer specialträning. Backträning är kanske lite för intensivt ännu men intervaller borde jag ta tag i och som du säger längre rundor. Jag vill springa en mil innan jul. Är ju anmäld till Göteborgsvarvet så tids nog måste jag börja öka distanserna.

Intervaller kan vara ett rätt skonsamt sätt att få upp farten! Det är generellt bättre med intervaller än att maxa på längre (motsv tävlings-) sträckor, och det är bra för psyket att känna att man har "fart i kroppen" och att man inte dör av att köra på hög puls en stund.

Hitta någon bra musik att köra till, är mitt tips.

Intervaller kan vara ett rätt skonsamt sätt att få upp farten! Det är generellt bättre med intervaller än att maxa på längre (motsv tävlings-) sträckor, och det är bra för psyket att känna att man har "fart i kroppen" och att man inte dör av att köra på hög puls en stund.

Hitta någon bra musik att köra till, är mitt tips.

Musik är nåt nytt, har aldrig känt behovet, men det kanske kan hjälpa till med tempot. Ska testa med en liten mp3-spelare. Det jag saknat/undvikit hittills i träningen har varit just riktigt högt tempo.

Intervaller är jag lite dålig på. Har inte lärt mig hitta rätt tempo ännu. Blir oftast för hårt så att jag inte orkar så många vändor. Har inte haft nån bra intervallbana heller, men har nog hittat en nu, som är relativt platt och inte asfalt eller för kort slinga.

Tack för tipsen :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg