Dagens aktivitet?

Strykarräven;395680 sa:
Hitta någon bra musik att köra till, är mitt tips.

Har varit något jag inte testat så mycket tidigare... så helt plötsligt (faktiskt lite inspirerad av dig) så testade jag härom veckan, i ofs med radion i mobilen... och typ listpop/eurodiskoskit... men jag måste säga att jag blev positivt överaskad av fartökningen som blev... gjorde to m pb på källbrinksspåret!

Så nu funtar jag på att köpa en ipod eller liknande... något tips på val?

Thomas

Senast ändrad:
Så nu funtar jag på att köpa en ipod eller liknande... något tips på val?
Jag har fått för mig att du gillar rätt avancerade tekniska prylar... Att döma av hur du startade tråden (för visst var det du?) för hundra sidor sedan. Det finns ju en massa iPods och liknande modeller som kan spela både ljud och film och lagra bilder och så vidare, har själv en 2:a generationens iPod på 4GB. Men den får inte längre följa med på löpturerna.

Mitt val av mp3-spelare för uteaktivitet faller däremot på den lilla
http://www.gadgetsonthego.net/pics/creativestone.jpg
Liten och smidig, inte en massa knappar, enkla basala funktioner och inte en massa tjafs. Man kan spola i låtar eller hoppa mellan låtar, eller hoppa hela mappar. Den har en shuffle-funktion för den som önskar. Batteriet håller enl tillverkaren 10h, men precis som för iPoden så håller det längre än utlovat, eftersom tillverkaren vill undvika stämningar (USA...) Det enda jag kan sakna är att knapparna inte kan låsas, men eftersom spelaren är så liten och knapparna så infällda, så har jag väldigt sällan problem med ofrivilliga knapptryckningar. Billig är den också, 250-450 spänn beroende på butik och minne (1 el 2 GB, min 1GB klarar jag mig långt på).

Jag har samma. Inte toknöjd med ljudet. Men helnöjd med den ändå. Så provlyssna gärna innan...

(Jag tycker att modern lite "tyngre soul" förlorar på denna spelare. Tafligt skrammel i djupa ihållande toner från elbasen helt enkelt. Faktiskt rätt dåligt. Men å andra sidan är det BARA i de sammanhangen jag kan klaga. All annan musik funkar fint. Allt annat är bra. Alltså: helnöjd ändå.)

Liten och smidig, inte en massa knappar, enkla basala funktioner och inte en massa tjafs. Man kan spola i låtar eller hoppa mellan låtar, eller hoppa hela mappar. Den har en shuffle-funktion för den som önskar. Batteriet håller enl tillverkaren 10h, men precis som för iPoden så håller det längre än utlovat.

Visst gillar jag teknikprylar... men i det här fallet så är det enkelheten jag söker... en spelare utan en massa lullull... bra ljud, och framförallt lätt och smidig, jag vill inte känna den på kroppen när jag springer...

Ett önskemål jag däremot har är att kunna styra den från hörlurssladden...

Efter att ha lyssnat på Slagsmålsklubben och "Hänt" vid 21.30-tiden så fick jag ett tokryck (eller var det fullmånen?) och bytte den planerade kvällspromenaden med Nilak mot en springtur runt universitetet. Med Nilak. Som var pigg av den kalla (vinter?)luften till att börja med, men som fick släpas lite... (Hundens husse satt hemma och latade sig :)
När han kom på att han kunde springa och bita i kopplet så blev det ändå lite kul och fart mot slutet av rundan.

Haha! Alltså.... Det var hunden, inte hundens husse, som sprang och bet i kopplet...

// "I-love-syftningsfel" :)

Det är aldrig för sent :)

millimeter 27 är väl ingen ålder! Jag började löpträna först vid 32års ålder(när barnen blivit stora)
Skämt å sido slutade röka då(det enda dumma jag gjort i hela mitt liv som jag ångrar, å jag har gjort mkt dumt) samma dag åkte jag upp till Skatås "sprang" 2,5km slingan fick stanna 5ggr å vila innan jag tog mig i mål!
Efter ca 15 st 2,5km rundor började jag med 5:an efter ca 20st "femmor" började jag med "milen"
Sen varvade jag mellan dom! Mitt första lopp blev Hisingsrundan på 15km, året efter började jag med GöteborgsVarvet , tror jag gjorde 13st minst 10 var under 1:30. Å min snabbaste Skatåsfemma gjorde jag vid 45års ålder! Så du har bara påbörjat din löparkarriär :)

/Janne

Jag har fått för mig att du gillar rätt avancerade tekniska prylar...

Aha bra tips! Ska nog köpa en sån. Stor ipoden får inte vara med på löpturerna. Den där lilla grejen kan man ju plasta in så lite regn inte är nån fara. Det blir nog 2Gb på clas ohlson.

Idag har jag vilat. Imorgon cykeltur om vädret är okej, söndag Skatås.

Aha bra tips! Ska nog köpa en sån. Stor ipoden får inte vara med på löpturerna. Den där lilla grejen kan man ju plasta in så lite regn inte är nån fara. Det blir nog 2Gb på clas ohlson.

Idag har jag vilat. Imorgon cykeltur om vädret är okej, söndag Skatås.

Själv har jag en iRiver S10 (med massa bra musik) och är supernöjd på alla sätt! Högre kvalitet på mp3 än tidigare och lägre priser. Hmm iaf alltid tyckt att nanon verkat onödigt krånglig....
Iförrgår SPA ochbio (nya bondlåten är tuff och bond men storyn sådär). Igår promenad plus lite till...
Nu efter en klimatsmart yogi vildhallon med dinkel bär det äv mot ggymmet...... Innan jobb... Åhh har hittat så vintriga skor från: Clarks

Förslag då på några som gjort nytt bra musik (tjejmusik eller?): Kanye West, Rhoda, Tiesto, Pink

Tidig lördag morgon:
Har precis "klafsat" runt den grön/vita 7,5km slingan i Partille, ingen bra tid dock i det tunga blöta leriga spåret :)

/Janne

Jag har samma. Inte toknöjd med ljudet. Men helnöjd med den ändå. Så provlyssna gärna innan...

(Jag tycker att modern lite "tyngre soul" förlorar på denna spelare. Tafligt skrammel i djupa ihållande toner från elbasen helt enkelt. Faktiskt rätt dåligt. Men å andra sidan är det BARA i de sammanhangen jag kan klaga. All annan musik funkar fint. Allt annat är bra. Alltså: helnöjd ändå.)
Ah, jag har nog inte lyssnat in mig på ljudet så mycket, lyssnar mest ljudböcker (=skrap skrap i 96bit-kvalitet...) eller skrammelmusik och dessutom medan jag springer, vilket ju gör sitt för ljudkvaliteten. Har som sagt en iPod för lite mer kvalitetslyssning. Skulle iofs tro att den skulle vinna mycket på ett par seriösare hörlurar än de där vita HongKong-plastisarna som sitter i.

Visst gillar jag teknikprylar... men i det här fallet så är det enkelheten jag söker... en spelare utan en massa lullull... bra ljud, och framförallt lätt och smidig, jag vill inte känna den på kroppen när jag springer...

Ett önskemål jag däremot har är att kunna styra den från hörlurssladden...
Där går den ju bet... Jag tycker man ser färre såna spelare på marknaden än tidigare, för några år sedan fullkomligt krälade det ju av dem. Jag har dock inte saknat det på min, men smaken är som... (Min iPod har en sån där mojäng, måste säga att den är mer i vägen än till nytta för mig).

Man kan stoppa den i en sån där ziplock-påse som jag föreställer mig att man säljer narkotika i, på storlek med ett kreditkort. F ö jäkligt bra till just kreditkort, när man springer...

Själv har jag en iRiver S10 (med massa bra musik) och är supernöjd på alla sätt! Högre kvalitet på mp3 än tidigare och lägre priser. Hmm iaf alltid tyckt att nanon verkat onödigt krånglig....
Iförrgår SPA ochbio (nya bondlåten är tuff och bond men storyn sådär). Igår promenad plus lite till...
iRivern kände jag inte till, den ser ut att ha ett nice format, betydligt mer allsidig förstås än Zen Stone eftersom iRivern har display. Dock antar jag att den kanske är aningen dyrare också, hittar bara ett pris från 2006 och då var den ju ohemult dyr. Min första Zen Stone höll väldigt bra, men dog under ett veritabelt slagregn i somras (helt sjukt, ett av de värsta regn jag upplevt, och så var jag en halvtimme "hemifrån"), någonstans på East 175th... Den tragiska händelsen finns beskrivet tidigare i denna tråd.

Strykarräven;395792 sa:
Ah, jag har nog inte lyssnat in mig på ljudet så mycket, lyssnar mest ljudböcker (=skrap skrap i 96bit-kvalitet...) eller skrammelmusik och dessutom medan jag springer, vilket ju gör sitt för ljudkvaliteten. Har som sagt en iPod för lite mer kvalitetslyssning. Skulle iofs tro att den skulle vinna mycket på ett par seriösare hörlurar än de där vita HongKong-plastisarna som sitter i.
Strykarräven;395792 sa:
Som sagt jag är nöjd... Men jag tror inte att det handlar om lurarna... Jag har tagit med mig lurarna från annan spelare. Det är nog förstärkaren som inte sköter djupaste basen perfekt. Det är inte kanske inte så konstigt heller med den storleken... Hursomhelt: det är typ bara Jameriqui, Jill Scott och Erykah Badu som går snett. Pop, rock, hårdrock, klassisk jazz, etc klarar den bra. Tycker jag.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg