Dagens aktivitet?

Jobbat på café hela dan = konstant stå och gå och lyfta...gratisträning med fördelar som tex att man kan äta hur mkt lingonpaj med vaniljsås som helst... :)

Detta är första dagen på den här "springperioden" som jag längtat efter att få komma ut och springa efter jobbet! Något att fira, för det brukar ta minst tre veckor innan jag kommer över den där magiska gränsen...när det inte bara känns vidrigt tråkigt och jävligt jobbigt att ge sig ut i kvällsmörkret och få kroppen att röra sig framåt snabbare än promenadtakt... Ikväll var det njutbart att springa, skönt med en stund för mig själv, till och med skönt att bli andfådd och utmana träningsvärken i låren som sitter i sedan flytten i onsdags (testa själva att bära flyttlådor i trappor en hel dag...). Jippi! Att det sen ligger ett tunt snölager över marken gjorde inte saken sämre...

Nu är det snart dags att få besök och dricka ett ("") gott glas vin :)

Idag på Alla helgons dag blev det paddling i min Vajda (motionskajak)Det blev 10km på nästan exakt 60min. Kompisen Tobias som oxå var med gick runt(2ggr) Tur vi satt med vettiga paddelkläder :)

/Janne

igår/lördag: cyklade runt till stängda cykelbutiker, paddlade runt Galterö, och dansade runt på Pusterviks andra våning... :)

Motivation??

Just nu känns all träning tråkig och jobbig, varje pass måste jag släpa mig ut och det känns inte bättre efteråt som det annars brukar. Suck!
Fick iaf tag på några flaskor Blossa 08 idag när de släpptes i butiken här i närheten, 3000 flaskor skulle räcka i två dagar trodde personalen, helt galet.
Nä, nu ska jag tvinga på mig skorna och ge det mitt bästa, hoppas detta släpper snart.

Inte idag men dock i lördags och söndag så besökte jag och familjen Söderåsen, Dalby Söderskog och Stora mosse naionalparker.
En riktigt härlig helg med skiftande natur :)

Förra veckan blev det mest styrka och ett par enstaka futtiga löpturer, var ruggigt bakis i söndags. Men, man är bara med om sin egen utspark en enda gång.

Hämnades idag med en 70-minuterstur i hyfsat tempo, till de sista kapitlen till Dorian Grays porträtt. Mycket bra.

Flytt

Hela helgen gick åt till att flytta... det blev många lass med lastbilen vi hyrt på Statoil... ett större lass gick även till tippen.

Så nu är det kartongkaos i hela lägenheten.

Träning eller andra aktiviteter har inte hunnits med... fast man var bra sugen i helgen när vi flyttade att skita i allt och ge sig ut på en härlig skogspromenad i höstsolen.

Men ikväll blir det nog en lättare löptur i källbrinksspåret... om jag hittar pannlampan i röran...

Inget internet hemma än... Glocalnet är ju inte direkt snabba med flytten, upp till en månad får man räkna med. 950 pix för flytten till slöare hastighet... sunkig affär :-(

Instämmer i Mathias-79´s motivationsproblem... mörkret, allt jobb och en konstant känsla av förkylning gör att det är svårt att ta sig ut... samtidigt som man vet att det ALLTID känns bättre när man väl gjort det.

Thomas

Tidigt på tisdagmorgon löpning 7,5km grönvita slingan i Partille sen direkt på det mtb med kanot på släp till Kåsjön körde där Vajdan 60min/10km i dimma såg knappt fören på kanoten!
Ps det var bara 4gr i vattnet så jag sätter nog på mig torrdräkt nästa gång :)
/Janne

Helt slagen av kombinationen: lör-paddling, lörkväll-sprit&dans, sön-mtbpåbakfylla, månmorgon-stenhårtnaprapatmötemedövredelavlårmuskler, månkväll-squash.
Ont!
Sicken tur att jag var tvungen att tvätta ikväll. :)
Snart sömn!

Men oj vad skönt det var att få tre ordentliga utepass i helgen. Hur brukar han säga våran Erik, utetid räknas dubbelt. :)

Det kändes faktiskt mycket bättre efteråt, det blev elva kilometer parklöpning, lite enformigt men ändå mysigt med alla höstlöv, ån och teatern i bakgrunden.

JA... visst är det skönt att känna sig lite småhängig men ändå ta sig i kragen och ge sig ut...

Åkte till Källbrinks IP lite snuvig och allmänt hängig... tre varv i spåret (5511m) på tiden 26:42 får anses som ok under förutsättningarna.

Och precis som alltid annnars så kände jag mig faktiskt både piggare direkt efter och även idag... rena hälsokuren.

I dag har jag suttit i arbetsrättsmöte hela dagen, klurigt ämne... och kväll blir det jobb på gamla lägenheten... lite småfix innan städ och överlämning.

Thomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg