Dagens aktivitet?

Idag onsdag paddling i ottan med "chefen" det vanliga LD-passet 30km på ca 3timmar! Efter en mkt kall morgon blev vädret riktig skönt å solen värmde gott :)

/Janne

tre ickeaktivitetskvällar i rad... ;)
ickeaktivitet betyder fyra maskiner tvätt på tisdagen, jobbsnack och blandad internetsurfing igår onsdag och ett par tre öl idag, torsdag. det finns blandade skäl till ickeaktivitetandet. imorgon blir det andra bullar igen. tror jag.

det ligger nära tillhands att morgondagens "Dagens aktivitet" blir en cykeltur i skogen. skall bli skönt med lite friskluft. :)

tre ickeaktivitetskvällar i rad... ;)
ickeaktivitet betyder fyra maskiner tvätt på tisdagen, jobbsnack och blandad internetsurfing igår onsdag och ett par tre öl idag, torsdag. det finns blandade skäl till ickeaktivitetandet..

Ja... ibland ger träningsnarkomanen mig dåligt samvete och jag måste motivera för mig själv, eller rättare sagt kroppen, varför det heltplötsligt blivit träningsuppehåll... Att skriva här spär givetvis på, men det är meningen :)

Och tråden heter ju inte dagens träning, utan dagens aktivitet... och med det menas ju egentligen allting man gjort lite mer strukturerat... tre öl eller fyra maskiner tvätt är inte att förakta ;) ... eller som i mitt fall att flytta tre lastbilar med kartonger och möbler... det matchar nog de flesta träningspassen... hade iaf träningsvärk i måndags...

I går kväll blev det iaf 4 lugna kilometrar jogg med Malin i Källbrinksspåret...

Thomas

... dagens aktivitet... och med det menas ju egentligen allting man gjort lite mer strukturerat... tre öl eller fyra maskiner tvätt är inte att förakta ;)

Jo, det krävdes ju en smilie efter begreppet ickeaktivitet... :)

Sen om "strukturerat" är ett lämpligt kriterie för vad som är aktivitet eller inte är ju en mer filosofisk fråga. Här på utsidan skulle jag säga att "aktivitet" rent generellt bör handla om eller syfta till uteliv eller åtmistone förberedelser för uteliv. Å andra sidan brukar jag själv vara lite generös i min tolkning av förberedelser till uteliv och inkludera just träning rent allmänt, både inneträning och uteträning (mina högst personliga skäl till det är att all träning fortfarande innebär en känsla av succe för mig, och att jag tror denna träning i allra högsta grad leder till bättre liv, och då tveklöst inkluderande uteliv, för mig).

Dock; att just definera "aktivitet" är knappast viktigt heller... Idén med tråden är (väl?) att vem som helst loggar vad som helst som denne uppfattar som aktivitet, med skälet (?) att sporra sig själv eller andra till fortsatta eller förbättrade (ute)aktiviteter.

Torsdag: tidig morgon löpning 7,5km bitvis lite halt, tycker eländet kommer tidigt i år :)
Fredag: tidig morgon gym 1,5timma å det gjorde mkt gott för min onda rygg!
Summa ju mer jag rör mig(löpning,cykling,paddling,gym) ju bättre mår jag å min utslitna rygg :)

/Janne

Idag lördag blev det tidigt på morgonen en Skatås 5.a på 22:32 å sen på eftermiddan lite paddling i Kåsjön med motionskajaken å i kväll blir det lite rött med god mörk chocklad :)

/Janne

söndag: långpromenad utmed älven. skogscykling i ösregn. :) och lite Malimusik på Konserthuset. Shyrrans dag. Imorrn squash.

Är det bara du o jag nu Janne... :)
Vi har la änna så tjötat hål i hövvet på de andra.

Igår/måndag: Squash som utlovats. Bra spel (på glad nybörjarnivå)
Idag/tisdag: Morgonyoga och knappt femtonhundra meter crawl! Bra flyt! (på glad nybörjarnivå)
Imorgon/onsdag: Troligen första varven på Ruddalen. Utetid räknas dubbelt?! :)

Ja herregud det verkar inte bättre! Men vi kör väl på ändå Patric :)
Ska gymma imorgon, köra LD-pass med Douglas i kanot på torsdag......

/Janne

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg